Gå til innhold

Spørsmål om overklokking

Anbefalte innlegg

Du skal gjøre MYE galt før du ikke kommer inn i operativsystemet etter noe slikt. Trykker du bare "apply" fungerer det til du restarter maskinen. Trykker du "apply at startup" vil innstillingene settes slik hver gang du logger deg inn i windows, men selv da kan du fjerne dette - enten ved å fjerne innstillingene i programmet, eller ved å avinstallere programvaren.

Når det gjelder CPU-overklokking må du i verste fall resette BIOS. Ofte er det en egen knapp på hovedkortet som gjør dette, men på billigkort kan det være du må flytte en jumper eller lignende. Hvordan står forklart i manualen til hovedkortet, så liten grunn til å ta det her.

Takk!

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg overklokket litt, altså jeg valgte å ta +12 i core voltage og +78 i core clock. Jeg får 1215mhz i core og 82% i power (tpd). Har 65 grader på gpuen.

Furry and Tessy test med 1280*720

bruker MSI afterburner og MSI kombustor

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Ingen av delene. Jeg skal enkelt og greit slutte å svare i deg i denne tråden, siden du synes du ikke har fått hjelp.

Beklager om jeg har såret deg. jeg setter stor pris på hva du har kommet med i denne tråden. Jeg har takket deg for hvert svar du har kommet med og dine svar har vært til stor hjelp! Men synes det begynner å bli for dumt når du spør meg hva google er og hvorfor jeg ikke klarer å finne ut av det selv. Alle er ikke like god i alt.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Gigabyte OCG2 til Asus, Gigabyte og Sapphire uten å få error. :dontgetit:

Oja, men kjører Afterburner nå! :) men har et spørsmål. Skal jeg ikke røre volten på kortet? Har hørt det ødelegger hele kortet? Jeg endret litt på core clock til 75 og videre til 100. Så endret jeg memory clock til 75 og så til 100. Fikk 1254mhz i core når jeg kjørte MSI kombustor med Furry and Tessy test med 1280*720. Er dette bra? Men når jeg kjørte Heaven Benchmark med full settings sluttet driver å fungere etter 5min. Hva må jeg endre på?

Lenke til kommentar

Oja, men kjører Afterburner nå! :) men har et spørsmål. Skal jeg ikke røre volten på kortet? Har hørt det ødelegger hele kortet? Jeg endret litt på core clock til 75 og videre til 100. Så endret jeg memory clock til 75 og så til 100. Fikk 1254mhz i core når jeg kjørte MSI kombustor med Furry and Tessy test med 1280*720. Er dette bra? Men når jeg kjørte Heaven Benchmark med full settings sluttet driver å fungere etter 5min. Hva må jeg endre på?

Du trenger nok noe mer spenning. Det er ikke skadelig å øke den litt, såvidt jeg vet er grensene i den "vanlige" Afterburner-versjonen såpass lav at det er lite sannsynlig at det går an å ødelegge noe.

Lenke til kommentar

Du trenger nok noe mer spenning. Det er ikke skadelig å øke den litt, såvidt jeg vet er grensene i den "vanlige" Afterburner-versjonen såpass lav at det er lite sannsynlig at det går an å ødelegge noe.

Ok tusen takk for svar! Hvor mye kan jeg øke volten med? Jeg økte den isted med +11. Men hva synes du ellers om overklokkingen om du ser bort i fra volten? Hva kan jeg ta høyere? Men når jeg kjører Heaven Benchmark får jeg bare 26-35 i fps med full settings. Normalt?

Lenke til kommentar

Du bør øke kun core ller kun memory til det ikke fungerer lengre. Så setter du littegrann tilbake som en sikkerhetsmargin. Så gjør du det samme med den andre.

Du bør altså øke kun én av gangen så du vet hvor begrensninga ligger.

Ok tusen takk! Det var veldig nyttig! Men skal jeg ta opp volten også?

Lenke til kommentar

Det bestemmer du selv egentlig. Du kommer sansynligvis enda høyere men bør holde et øye med temperaturen etterhvert. Mulig jeg tar feil men jeg tror volt kun vil hjelpe på core-clock.

ok takk! Jeg kjører nå kun +100 i core clock. Ikke noe annet. Jeg kan ikke ta høyere ellers vil skjermkort driveren slutte å fungere. Skal jeg ta høyere volt? Men hvordan fungerer det med levetiden på kortet når jeg gjør dette her?

Lenke til kommentar

Kortet lever lenge nok, dessuten (hvis du ikke har moralske innvendinger) kan ingen finne ut av dette dersom du reklamerer og skriver en svadaforklaring at kortet gikk i stykker "helt plutselig og helt uten grunn".

Jeg har 1.050v på mine kjerner, stock er vel 0.987 (altså +63). Klokk er som nevnt før: 1065/1130. Minnet mitt kjører 1650MHz mot stock 1500.

Lenke til kommentar

Kortet lever lenge nok, dessuten (hvis du ikke har moralske innvendinger) kan ingen finne ut av dette dersom du reklamerer og skriver en svadaforklaring at kortet gikk i stykker "helt plutselig og helt uten grunn".

Jeg har 1.050v på mine kjerner, stock er vel 0.987 (altså +63). Klokk er som nevnt før: 1065/1130. Minnet mitt kjører 1650MHz mot stock 1500.

Oja, jeg får ikke kortet mitt til å være stabilt. Får bare at driveren er stoppet og må starte på nytt igjen! :D

Lenke til kommentar

Selv med +63mV og +100 på kjernen?

Jepp får skjermkort driven har sluttet å fungere. Men heaven benchmark starter med engang etter meldingen har kommet.

Anbefaler du CoolerMaster Hyper 212 for 4,5 ghz intel core i5 2500k?

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...