akd02 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 win fryser ca 5 ganger hver dag. Dette skjer vanligvis når jeg surfer, åpner Internett leser, spiller winAMP, bruker dc. Men aldri noen problem når jeg spiller eller konverterer video filer. Virker nesten som windows blir sur og fryser når den ikke får noe prog som bruker mye cpu :-? . Var ikke så stort problem för jeg kjörte windows uppdate da ble det mye verre (er dette vanlig?) Har kjört ad-avare. kjört msconfig og fjernet det meste fra oppstarten. pcen Os: winXp pro sp1. Hk: msi (husker ikke modell men har oppdatert bios) cpu: p4 2,4. ram: 512Mb Skjermkort: Point of View Ti4200XP Hd: Wd 80gig og Wd30 gig. cd/dvd: pioner dvd. cd-brenner yamaha 4x :smile: (kostet 2500 når jeg kjöpte den for mange år siden) Noen som kan hjelpe meg eller som har opplevet dette? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 ta å surr rundt et sjerf rundt maskina så fryser den ikke så mye. neida fra spøk til alvor. mulig det er spyware som gjøre at maskina di blir sånn, eller kanskje et virus som holder på somler inni pc`en din. har du brannmur, spyware program og antivirus? hvis ikke så bør du skaffe deg i allefall 2 av tingene. pass på at du tar en liten Windows update en gang i blant, hvis den ikke går automatisk da. Lykke til. Lenke til kommentar
akd02 Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja jeg har kjört spyware prog, som jeg skrev i tråden ad-avare. Har antivirus prog som jeg ikke har kjört på en stund man skal gjöre det. har oxo brannmur. Men det var etter jeg hadde kjört windows uppdate at problemet ble mye verre, för fryste pcen ca 5 ganger i uka etter windows uppdate fryser det ca 5 hver dag. Win update går ikke automatisk. Takk for svaret skal kjöre virus prog når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 har du prøvd å formatere og legge inn xp på nytt ? Lenke til kommentar
akd02 Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Er en stund siden jeg formaterte men vet jeg har hatt dette problemet för jeg formaterte sist gang. Planen var at jeg skulle slippe og formater det er så sinsykt kjedelig og legge inn alt på nytt. Skal se om jeg kan få tak i noen andre ram brikker jeg kan teste. Er det noen som vet hvilken ram som er mest stabil. Jeg husket ikke merket på rammen men det er 512Mb pc2700 ddr-dimm ram. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Noname brikker har ofte problemer med stabilitet. twinmos, corsair og geil er 3 gode eksempler på stabile brikker. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 ja, på den maskina som du har så kan det vel ikke ta så lang tid å formatere. min bruker ca 20 min på å installere XP å 30 på å installere å formatere 2000 tror jeg det var, imellom tia så gjør jeg mye annet rart. litt kjedelig hvis du bare har en pc men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå