Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

billigst forsikring?

Kiro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes(i hovedsak) tre typer:

Ansvar: Dekker bare skader på andres kjøretøy, og deres utgifter. Ergo. Kræsjer du, får du ingenting igjen.

Del-kasko: Samme som over, men her dekkes brann og tyveri av egen bil

Kasko: Full dekning

For å finne ut hvem som er billigst er det bare å ringe rundt til selskapene. Jeg foretrekker de større selskapene, da vet jeg at jeg får den hjelpen jeg trenger, med en gang. Det hjelper ikke å få kjempebillig kasko om du aldri får ut noen penger.

Lenke til kommentar

Det finnes(i hovedsak) tre typer:

Ansvar: Dekker bare skader på andres kjøretøy, og deres utgifter. Ergo. Kræsjer du, får du ingenting igjen.

Del-kasko: Samme som over, men her dekkes brann og tyveri av egen bil

Kasko: Full dekning

For å finne ut hvem som er billigst er det bare å ringe rundt til selskapene. Jeg foretrekker de større selskapene, da vet jeg at jeg får den hjelpen jeg trenger, med en gang. Det hjelper ikke å få kjempebillig kasko om du aldri får ut noen penger.

Del-kaso dekker vel også veihjelp (kun liten egenandel) og inkluderer glassforsikring som betyr (som oftest) gratis reperasjon av vindu uten bonustap og egenandel på rundt 1-2000 kr ved bytte.

Når jeg tegnet forsikring var Nemi billigst!

Lenke til kommentar

Når jeg tegnet forsikring var Nemi billigst!

Jeg var så uheldig å kjøre inn i en skjerm på en bil registrert i Nemi. For meg og mitt selskap (Gjensidige) gikk ting på skinner, men for motparten var det trøbbel i alle ledd. Det var ikke bare å levere bilen til takst, nei. Måtte vente uker på at de behandlet skademeldingen før hun fikk lov til å taksere. Deretter gikk det måneder før bilen ble reparert...

Lenke til kommentar

Jeg var så uheldig å kjøre inn i en skjerm på en bil registrert i Nemi. For meg og mitt selskap (Gjensidige) gikk ting på skinner, men for motparten var det trøbbel i alle ledd. Det var ikke bare å levere bilen til takst, nei. Måtte vente uker på at de behandlet skademeldingen før hun fikk lov til å taksere. Deretter gikk det måneder før bilen ble reparert...

Ble kjørt i bakfra en gang i sommer... da var det faktisk Gjensidige som var skademotpart og det tok nesten 14 dager før saken ble løst og de erkjente skyld i en opplagt sak. Deretter gikk det 2-3 uker før de satt en egen takstmann på saken, når det først var gjort gikk det ikke mer en ett par dager før jeg fikk pengene på konto.

Det er alltid forsikringsselskapet med skyld som bruker lengst tid. Hvorfor det skulle ta måneder før bilen ble reparert når saken først er behandlet skjønner jeg ikke for det er vel egentlig da verkstedet som er forsinkelsen.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...