Kiro Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hei. Jeg er en jente på 22. År, som akkurat har kjøpt meg min første bil (Peugeot 206, 2004 modell. Noen som vet hvilken forsikring som ville passet meg best? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Det finnes(i hovedsak) tre typer: Ansvar: Dekker bare skader på andres kjøretøy, og deres utgifter. Ergo. Kræsjer du, får du ingenting igjen. Del-kasko: Samme som over, men her dekkes brann og tyveri av egen bil Kasko: Full dekning For å finne ut hvem som er billigst er det bare å ringe rundt til selskapene. Jeg foretrekker de større selskapene, da vet jeg at jeg får den hjelpen jeg trenger, med en gang. Det hjelper ikke å få kjempebillig kasko om du aldri får ut noen penger. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Det varierer alt utifra alder og biltype etc etc, så du må gå på nettsidene deres og se hvilken som er billigst Lenke til kommentar
hean Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Det finnes(i hovedsak) tre typer: Ansvar: Dekker bare skader på andres kjøretøy, og deres utgifter. Ergo. Kræsjer du, får du ingenting igjen. Del-kasko: Samme som over, men her dekkes brann og tyveri av egen bil Kasko: Full dekning For å finne ut hvem som er billigst er det bare å ringe rundt til selskapene. Jeg foretrekker de større selskapene, da vet jeg at jeg får den hjelpen jeg trenger, med en gang. Det hjelper ikke å få kjempebillig kasko om du aldri får ut noen penger. Del-kaso dekker vel også veihjelp (kun liten egenandel) og inkluderer glassforsikring som betyr (som oftest) gratis reperasjon av vindu uten bonustap og egenandel på rundt 1-2000 kr ved bytte. Når jeg tegnet forsikring var Nemi billigst! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Prisen du får på nettsidene og prisen du får hvis du ringer selv kan ofte være veldig forskjellige. Hos If fikk jeg ca. 10.000,- i året på nettsidene men bare 5.500,- når jeg bestilte over telefon. 1 Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Får ta meg en ringerunde i morgen. Tenker helst bare ansvarsforsikring eller del-kasko. Ble litt vanskelig dette her Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Kan jo begynne med å sjekke pris fra flere her: https://www.finansportalen.no/Forsikring/Bilforsikring Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Ofte er det veldig liten prisforskjell på kun ansvar og ansvar+delkasko. Stort sett full kasko som koster skjorta. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Det kan være relativt store forskjeller. Sjekka nå på finansportalen og fikk priser fra 2200,- til 3900,- for en standard familebil / 75% / 8000km / ansvar+delkasko. Endret 3. november 2013 av Mr D Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Og enkelte selskap betaler tilbake ungdomstillegget dersom du kjører skadefritt til du er 25 år. Fikk noen tusenlapper tilbake fra Gjensidige pga av det. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Får ta meg en ringerunde i morgen. Tenker helst bare ansvarsforsikring eller del-kasko. Ble litt vanskelig dette her Sjekk om du har god avtale på forsikring gjennom jobb/fagforening. 1 Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Endte opp med delkasko gjennom gjensidige. Kom på ca 565,- i måneden. Endret 5. november 2013 av Kiro 1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Når jeg tegnet forsikring var Nemi billigst! Jeg var så uheldig å kjøre inn i en skjerm på en bil registrert i Nemi. For meg og mitt selskap (Gjensidige) gikk ting på skinner, men for motparten var det trøbbel i alle ledd. Det var ikke bare å levere bilen til takst, nei. Måtte vente uker på at de behandlet skademeldingen før hun fikk lov til å taksere. Deretter gikk det måneder før bilen ble reparert... Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Jeg var så uheldig å kjøre inn i en skjerm på en bil registrert i Nemi. For meg og mitt selskap (Gjensidige) gikk ting på skinner, men for motparten var det trøbbel i alle ledd. Det var ikke bare å levere bilen til takst, nei. Måtte vente uker på at de behandlet skademeldingen før hun fikk lov til å taksere. Deretter gikk det måneder før bilen ble reparert... Ble kjørt i bakfra en gang i sommer... da var det faktisk Gjensidige som var skademotpart og det tok nesten 14 dager før saken ble løst og de erkjente skyld i en opplagt sak. Deretter gikk det 2-3 uker før de satt en egen takstmann på saken, når det først var gjort gikk det ikke mer en ett par dager før jeg fikk pengene på konto. Det er alltid forsikringsselskapet med skyld som bruker lengst tid. Hvorfor det skulle ta måneder før bilen ble reparert når saken først er behandlet skjønner jeg ikke for det er vel egentlig da verkstedet som er forsinkelsen. Endret 11. november 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå