Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ikke meldt flytting

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte egen bolig for ett års tid siden, og flyttet inn etterpå.

Men, har ikke brydd meg så mye med å melde flytting, aldri sett noen god grunn, og har egentlig ikke tenkt så mye over det.

Men, sett noen nye skatteregler og sånn som kan komme, som gjør at jeg har tenkt at det kanskje er lurt å melde det inn.

Problemet er at ser at det skal meldes inn senest 8 dager etter flytting. Så, hva burde jeg gjøre, kan tilsynelatende føre tilbake i tid så langt jeg vil, men hva er konsekvensen av å føre inn når jeg faktisk flyttet?

Tips til hva jeg burde gjøre for å slippe noe styr rundt at jeg ikke har meldt ifra?

Jada, vet jeg burde tenkt på det, men å melde flytting var ikke det første som slo meg når jeg flyttet...

Anonymous poster hash: 2e9cb...df8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du meldt flytting til folkeregistrert i det hele tatt? Du er pliktig til å melde flytting dit!

Nei, står fortsatt på adressen til foreldrene mine

Ja, vet jeg er pliktig innen 8 dager, men nå har det seg sånn at jeg ikke har gjort det.

Kan ikke si jeg viste om regelen når jeg flyttet heller.

Trenger tips til hva jeg burde gjøre med det, ikke hva jeg burde ha gjort, for det vet jeg :)

Lenke til kommentar

Det er bare å melde. Du blir ikke satt i fengsel. Meld fra første mulige dato fra idag...

Fengsel er nå en ting, men hvilken konsekvens har det ellers?

Ingen?

Er jo ikke sånn at jeg har svindlet staten eller har noen fordeler av noe slag av å ikke ha meldt flytting. Eneste konsekvensen jeg kan se er at boligen har blitt skattet som sekundærbolig og ikke primærbolig, noe som er en bakdel for meg.

Alt annet er registrert på denne adressen, så jeg har på ingen måte gjemt meg eller vært vanskelig å finne for de som evt. vil finne meg.

Prøvde å velge tilbake i tid og gå videre, uten å sende, var fikk ingen feil på at det var LANGT over 8 dager tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...