Gå til innhold

[Løst] Rar summelyd


Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg har på meg headset er det alltid en rar summelyd i bakgrunnen (I headsettet). Når jeg scroller lages lyden, og den er spesielt høy når jeg spiller WoW. Når jeg beveger musa uten at noe annet lager lyd, endrer lyden seg etter farten på musa osv.

 

Med en gang jeg ALT + TAB-er ut av WoW forsvinner lyden, men det hender den kommer tilbake i nettleseren, bare svakere.

 

Vedlagt: Min DxDiag-fil.

DxDiag.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støy i interne lydkort er et velkjent fenomen. Det er noe problematisk å generere analoge signaler inne i en PC, fordi det genereres svært mye støy av digitale kretser. Støyen kan påvirkes av alt som skjer, slik du erfarer.

 

Ah, skjønner. Da er det vel ingenting å gjøre med det?

Vil det funke å kjøpe et lydkort?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har akkurat det samme problemet + at jeg plutselig får lyder som i starten av denne videoen: *Skru ned volum!* http://www.youtube.com/watch?v=0PrIO5tweeo og da må jeg rs'e pcen for at det skal stoppe ...

Noen som vet hva som kan være feilen?

Har Sound blaster Z lydkort og Audio technica MT-50 headset (3.5mm Jack). Har deaktivert on-board sound.
Hvordan skrur man av analoge innganger som du nevner? (windows7)

Endret av cromen
Lenke til kommentar

Har soundblaster z lydkort jeg oså, med denon ard1100 headset, har ikke vært borti disse lydene. Høres mer ut som OS / driver relatert problem. I motsetning til trådstarter som opplever støy /dårlig jording. Til trådstarter. Et lydkort av litt ok kvalitet kan nok hjelpe ja, men et headset med usb tilkobling vil nok fjerne hele problemet med støy. Eller en USB dac. ( finnes rimlige på Ebay). Dette avhenger jo litt på hva du bruker lydkortet til, om du trenger funskjoner som virtuell sorround lyd, equlizer eller lignende. Jeg for min del kjører kun stereo. Både for film og spill.. og da vil jo en usb dac fungere utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...