Dapp47 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hei! Har nå en IKT lærlingeplass i et lite firma i Oslo. Her stortrives jeg og skjønte fort at dette er det jeg vil drive med. Samtidig ønsker jeg også å oppnå mest mulig innenfor utdanningen min, og vil selvfølgelig oppnå høyest mulig lønn. For meg så er planen og prøve og studere mest mulig samtidig som jeg jobber da jeg trives veldig godt der, men da etter lærlingetiden. Er interessert i og reise på kurs og div ting som vil øke kompetansen min samt kan gi meg muligheter for høyere lønn. Lurer mest på hvilke veier dere har gått? Hva som kan være lurt, hva vil heve lønnen, hvilke kurs kan være nyttige osv! Ser frem til mange interessante svar Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 CCNA / CCNP kanskje? Om det er nettverk du driver med. Eventuelt kan du ta påbygg til ingeniør, vil jo fort gi deg et par tusen mer i lønn, og eventuelt gi deg mer spennende jobber i fremtiden. Du kan gå rett på forkurs, nå som du er ferdig med VG2. Dog, må du nok belage deg på å slutte i jobben om du begynner med et fulltidsstudie. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 CCNA / CCNP kanskje? Om det er nettverk du driver med. Eventuelt kan du ta påbygg til ingeniør, vil jo fort gi deg et par tusen mer i lønn, og eventuelt gi deg mer spennende jobber i fremtiden. Du kan gå rett på forkurs, nå som du er ferdig med VG2. Dog, må du nok belage deg på å slutte i jobben om du begynner med et fulltidsstudie. Ønsker jo egentlig og studere ved siden av. Gjerne over lengre tid. - Jeg har et langt liv foran meg Har sett litt på forkurs o.l men det var før jeg fant denne lærlingeplassen. Men jeg har jo også evt Y-veien etter lærlingetiden men for øyeblikket ønsker jeg helst studier ved siden av. I morgen skal jeg på kurs "Grunnkurs i nettverk og datakommunikasjon" hos Data Equipment. Ser frem til dette. :-) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Svaret her sier seg nesten selv, du må komme deg offshore eller inn i en eller annen form for skiftordning slik at du kan ta skole på "fritiden". Reise vill også øke lønnen din. Jeg er ikke utdannet innen IT men jobber i ett IT selskap, vi reiser en god del av året og det er pengene på reis som gjør at jeg har en relativt god/ok lønn. Man skal ikke undervurdere Diett og overtid/reisetimer osv:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå