Durka Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Heisann. Jeg har nå slitt med problemer med korte utfall alt i fra hver time, til en gang om dagen. Utfallene er svært korte typ 5-20 sec men sinnsykt irriterende. Utfallene skjer spesilt når noen spiller facebook spill på den bærbare pcen samtidig som jeg spiller. Har kablet nett til stasjonære, har byttet HK og byttet kabel. Noen som vet om jeg kan bytte internet leverandør selv om det er lagt inn i boretslaget? Lenke til kommentar
FOXdie Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Get sliter veldig om dagen med linjene sine. Kapasiteten blir sprengt under "peak-hour". Det står forøvrig at de jobber med å utbedre nettverket, og starter arbeidet denne uken. I hvertfall i mitt område. Har du sjekket driftsmeldiger ved deg for å se om det er registrert feil? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hei, Hva skjer med modemet når du mister nettet? Slutter det å lyse på DS/US? Dette må avklares for å finne ut om modemet mister sync mot sentralen. Det er ikke mulig med annen leverandør som leverer over coax i borettslaget - alle har samme leverandør. Det som kan være mulig er å bruke kobberkablene til telefonnettet, og få levert ADSL/VDSL. Sjekk denne linken for å finne ut av det: http://metrolive.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Lenke til kommentar
Myst Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg hadde også slike utfall før og problemet mitt lå i splitteren. Hvis du også har den grønnhvite-boksen med 3 uttak, kan du prøve å bytte den med den originale du fikk først, en liten grå sak med bare to uttak. Kan også være noe galt med modemet/ruteren. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg har også Get via borettslaget, og hittil i høst har linja fra Get vært ute av drift 5 ganger (som jeg vet om), og da snakker vi lengre avbrudd. I tillegg opplever jeg ofte at ting henger i alt fra noen sekunder til minutter. Heldigvis har jeg ADSL fra NextGenTel i tillegg, og et lite script på maskinen som endrer gateway, slik at jeg enkelt kan bytte mellom de to. Linja fra NGT har jeg hatt i godt over 10 år, og på den tiden har det vært nedetid i forbindelse med planlagt vedlikehold to ganger, og begge var varslet i god tid og arbeidet gikk som forventet (linja var med andre ord tilbake da den skulle). Ser at NGT alltid får hard medfart i kundetilfredshetsmålinger, men det slår meg at for kunder som selv vet hva de driver med, og som ikke trenger bistand fra support annet enn når det faktisk er linja som er i ustand (hvilket altså aldri har skjedd på over 10 år), så er NGT veldig bra. Dessverre bor jeg for langt unna sentralen til at jeg får noe særlig fart på ADSL, så linja fra Get gir langt mer i ytelse per krone, men hva hjelper det når jeg ikke kan stole på den for fem øre ... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Det er nok greit om trådstarter kan si hva slags utstyr (router, modem) som er i bruk. Det er jo litt håpløst å synse om GET, dersom det står en jallarouter som kneler ved bruk av Facebook. Som "j--" nevner, så bør også status på modem opplyses. Det finnes forøvrig logg i modem, som kan nås på http://192.168.100.1. Lenke til kommentar
Durka Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Da kommer det en liten oppdatering, hadde 17.5timers vakt igår så ting har tatt litt tid, takk for alle svar! Har det trådløs modemet til get: Cisco EPC3925 Når internettet faller ut slutter alle "connection" lysene å lyse, usikker om DS/US slutter å lyse men jeg kan jo prøve å sjekke det ut ved neste utfall. Utfallene har vart i godt over 1år, så det er virkelig ikke en passerende ting, har hat besøk av teknikkere osv. men de er jo aldrig her når det faller ut, hehe. Har også byttet modem 4-5 ganger uten noe spessiel effekt. Lenke til kommentar
process Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg har hatt problemer da jeg hadde lang kabel fra uttak til modem. Har også sporadisk hatt problemer når kabelen ligger inntil andre, da spesielt strømkabler. Her kan også kabelnettet i bygget være synderen, men det kan det være litt mer kostbart å få gjort noe med. Lenke til kommentar
Durka Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Har sjekket støy nivå, det skulle ikke ha noe spesielt å si ifølge teknikkeren som var her ihvertfall.. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Har du forsøkt å bytte splitter eller prøve uten som jeg foreslo? I noen tilfeller pleier disse mellomleddene å være problemene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Det ser ut til at du har et routermodem http://192.168.0.1 , og siden lampene slutter å lyse (og du har byttet modem flere ganger) så kan man anta at det er problem hos ISP eller vakkel i kabel eller kontakt. Når det gjelder signal/støynivå, så bør man vel ligge over 30dB inn og nivået på opplinjen bør helst være under noen og femti dBmV. Blir oppnivået for høyt, så tyder det på at kabeltapet er for stort og modemet må "rope" mot sentralen. Hos meg så har nettet (DOCSIS) vært ustabilt lenge. Det har skyldtes utstyrsfeil hos ISP, som også har rammet flere i nabolaget. Jeg har klaget så mye, at ISP ikke giddet å svare på mail lengre. Men jeg hadde rett, og en tekniker fant feilen sist de sjekket. Så nå er nettet temmelig stabilt hos både meg og naboene. Endret 5. november 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Durka Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Har du forsøkt å bytte splitter eller prøve uten som jeg foreslo? I noen tilfeller pleier disse mellomleddene å være problemene. Har ingen mellomledd lenger, kabel rett fra modem til stasjpc. Lenke til kommentar
Durka Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Det ser ut til at du har et routermodem http://192.168.0.1 , og siden lampene slutter å lyse (og du har byttet modem flere ganger) så kan man anta at det er problem hos ISP eller vakkel i kabel eller kontakt. Når det gjelder signal/støynivå, så bør man vel ligge over 30dB inn og nivået på opplinjen bør helst være under noen og femti dBmV. Blir oppnivået for høyt, så tyder det på at kabeltapet er for stort og modemet må "rope" mot sentralen. Hos meg så har nettet (DOCSIS) vært ustabilt lenge. Det har skyldtes utstyrsfeil hos ISP, som også har rammet flere i nabolaget. Jeg har klaget så mye, at ISP ikke giddet å svare på mail lengre. Men jeg hadde rett, og en tekniker fant feilen sist de sjekket. Så nå er nettet temmelig stabilt hos både meg og naboene. Kan jeg se signal/støynivå på den gitte "linken" ? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Nå mente jeg ikke dèt mellomleddet, mente forbindelsen mellom modemet og veggkontakten. Bruker du en Get-splitter der? De har to typer, en original og enkel som du fikk med i startpakken og en hvit boks med 3 uttak som brukes til andre tjenester. Hvis du bruker den hvite, kan det hende det er noe problem med den. Hvis du fortsatt har den originale, prøv med den. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg antar du kan se signal/støynivå der, men ikke sikker. Har kun modem fra GET selv. Lenke til kommentar
Durka Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Nå mente jeg ikke dèt mellomleddet, mente forbindelsen mellom modemet og veggkontakten. Bruker du en Get-splitter der? De har to typer, en original og enkel som du fikk med i startpakken og en hvit boks med 3 uttak som brukes til andre tjenester. Hvis du bruker den hvite, kan det hende det er noe problem med den. Hvis du fortsatt har den originale, prøv med den. Har byttet den splitten noen ganger også, men ja det er en 3 eller 5 hodet en. Lenke til kommentar
Durka Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 DS/US slutter ikke å blinke Lenke til kommentar
Myst Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Sprøtt. Antar du har feilsøkt på alle måter fram til nå. Virker som siste utvei er å gå fra nabo til nabo og spørre om de har samme problem. Hvem vet, kanskje ligger feilen et helt annet sted. Lenke til kommentar
Durka Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Online greia slutter å blinke når nettet faller ut, hmm hva annet enn å banke på hos naboen kan jeg gjør? Vet ikke om det er mange i blokka her som bruker nettet noe spessielt... Men det er ingen mulighet for å bytte internett leverandør når GET har første pri i boretslaget? Sjekket ut det med telefon linja, vi har et uttak (tror jeg) men har hus tlf fra GET så den bruker ikke den linja. Endret 5. november 2013 av Durka Lenke til kommentar
Durka Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 I tilfelle noen får samme problemet vil jeg legge ut en løsning: 1: Kjøp et ruter som du kobler til multidritten 2:Gå så til 192.168.0.1 (husk at du må være tilkoblet med kabel!) 3: Log deg inn på 192.168.0.1 siden 4: Skru av det trådløse nettet Dette skulle fixe saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå