KristianS Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Er det nokon som har vore borte i liknande? Eg har heile tida regnvers støy i høgtalerane, og når eg beveger musa, så bzzzz ar det i tillegg. Eg brukar onboard lydkort på Asus A7V8X, og kjører to kanals oppsett. Nyaste drivar er installert. Nokon tips? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Prøvd å sette "PC Speaker" på mute? Hadde det problemet på gamle maskiner for en stund siden, men ikke med de nyere... Eneste løsningen jeg kan komme på for øyeblikket ihvertfall. :wink: Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei. Lyd i høyttaler ved bruk av mus skyldes gjerne IRQ problemer. Gjenbruk av svar fra en liknende tråd: Tror du har problemer med dine IRQ på kortet. Sjekk i bios om du har APIC enablet. Hvis du har hatt APIC disablet og du enabler den kan det hende at du må installere operativsystemet ditt på nytt. Egentlig trenger du bare skifte en fil - HAL.DLL men det kan være litt vanskelig å finne den rette fra CAB filene på Windows installasjons CD'en. Good Luck Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei. Lyd i høyttaler ved bruk av mus skyldes gjerne IRQ problemer. Gjenbruk av svar fra en liknende tråd: Tror du har problemer med dine IRQ på kortet. Sjekk i bios om du har APIC enablet. Hvis du har hatt APIC disablet og du enabler den kan det hende at du må installere operativsystemet ditt på nytt. Egentlig trenger du bare skifte en fil - HAL.DLL men det kan være litt vanskelig å finne den rette fra CAB filene på Windows installasjons CD'en. Good Luck Hei ragstian. Takk for svar. Har sjekka bios no, og finner ikkje APIC. Det nermaste eg kjem, er: ACPI Suspend to RAM- som er disable, under POWER delen av bios. Kan det vere denne du meiner eller har eg bomma aldeles i leitinga mi? Det er masse rare lyder når ein avslutter windows også, men det blir stillt etter ei stund. Så kjem lyden tibake når ein starter igjen, og windows har lasta en 10 - 15 sekund. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Er det noe nerder vet lite om så er det å øigge i telt en regnværsdag ... kanskje du heller skulle finne en sammenligning som treffer nerder mer. F.eks. "Det popper som mais på en Mild Taco" eller "Det bråker som rykende transistorer på ett A78nX" Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Er det noe nerder vet lite om så er det å øigge i telt en regnværsdag ... kanskje du heller skulle finne en sammenligning som treffer nerder mer. F.eks. "Det popper som mais på en Mild Taco" eller "Det bråker som rykende transistorer på ett A78nX" Ditta reflekterte eg faktisk over, men eg tenkte at eg skulle kome med en "eksotisk beskrivelse" av en ferie tur. Det hjelper vel ikkje å seie at det "knitrar som støv på stiften" helder da? Kansje vi skal prøve med : Det sprakar som den overharmoniske holstraumen over P-N overgangen i en germanium halvledar, der kollektoren er forspent til U halve og basis-emitter får glatting via zener barriere med interferens fra en mobiltelefon. Lenke til kommentar
Stone Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Er det spraking/støy ifra oppstart eller er det kun inne i windows? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 ta ut ledningene fra høytalerne ut av pcn, knitrer det da?, hvis nei sjekk at micen og andre innenheter er skrudd av. Til slutt kan du prøve ny driver og omrokere på de øverste pci kortene Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Å? Så du mener at det gir intergrale frekvensmodlulasjoner i trensistorhodeds ultraminkolator, som igjen forsårsaker modulert operasjonspulsatorer i høybåndsfrekvensen? (sånn sett i henhold til wilsons mannteratore-prinsipp, selvfølgelig) Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Er det spraking/støy ifra oppstart eller er det kun inne i windows? Sprakinga kjem etter at Windows har lasta i 10 - 15 sekunder. Før innloggings vinduet. Det er heilt stilt før dette. Det er ingen effekter (hall/bathroom e.l.) innkobla. Trykker eg på mute knappen på tastaturet, blir det heilt stilt, så det er software feil ein stad. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har du prøvd å koble PC'en til et annet vegguttak? Kan muligens være jordingsfeil et sted? Lenke til kommentar
Stone Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Nyeste driver fra Asus eller Nvidia? Deler kortet IRQ og har du ACPI installert? Måtte deaktivere acpi for å få lydkortet på egen irq... Fikk bedre ytelse og slapp den irriterende knitringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå