Vanskelig Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Heisann. Jeg har akkurat begynt å spille Battlefield 4 og får inn i mellom at bildet på spillet fryser. At DirectX har sluttet å virke. Er det noen som kan være snill å komme med noe tips til hva dette kan være? Hva er galt? Se vedlagt bilde Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Da var det altså 123 stk andre som heller ikke skjønte dette ... Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 prøv og instalær DirectX på ny. og hva DirectX versjon har du? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Det er vist et relativt stort problem for Nvidia brukere i BF4. Hvis du ikke får noen feilmelding i andre spill så må du nok vente på nye drivere (Prøvd beta drivere?) eller prøve noen av de uoffisielle fiksene. Uoffisielle fikser (Flere av disse virker veldig rare og kan være rene tilfeldigheter): Åpne Nvidia kontrollpanel og endre PhysX til CPU eller GPU (Begge har blitt rapportert for å "fikse" problemet). Restart maskinen etter endring og prøv spillet. Gå til Kontrollpanel (Vis etter kategori), Klokke, Språk og Område, Region og Språk. Under Administrativt så trykker du på Endre Nasjonal Systeminnstilling og endrer til English(US). Sett refreshrate til 50hz. Slett alle innstillinger, det kan være et problem med at spillet henter instillinger fra BF3. Innstillinger er lagret i Mine Dokumenter og heter PROFSAVE_profile EA anbefaler å ha spillet installert på C disken (evt samme disk som windows er installert på). Endre til Windowed Mode, evt Windowed Mode noborder (aka Windowed Mode Fullscreen). Fabrikkoverklokkede og brukeroverklokkede skjermkort har hatt store problemer helt siden BF3 og disse har fortsatt i BF4. Sett ned clock speeden på skjermkortet til det som er standard på standardmodellen. Hvis problemet skjer når skjermkortet bruker maks mengde VRam så sett ned innstillingene. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Jeg har samme problem. Kjøpte ny pc før helga. Satte den sammen på fredag. Spilte litt på lørdag og søndag, men synes fargene var litt "rare" (som om kontrasten var skrudd kraftig opp - ting som skjedde innendørs var umulig å se da det var helt svart). Gikk inn og endra fargeinnstillinger fra "nvidia oppsett" til "standard". Starta opp igjen, og ting ser mye bedre ut. Helt til samme melding som trådstarter fikk. Etter det gikk det fint å starte spillet, spille ett brett - men når neste brett lastes, kutter det ut igjen. Da ofte med meldingen "Display driver stopped responding and has recovered". Så kommer det jeg ikke skjønner noe av. Etter denne meldingen kommer, går alt veldig seint. Musa reagerer knapt. Og etter en restart kom aldri maskinen seg igjen. Eneste måten å få liv i den er å legge inn windows (8.1) på nytt. Uansett hvilken driver (4 forskjellige), kommer problemet tilbake når driveren er lagt inn. Enda en ting som undrer meg. Etter dette har jeg prøvd å sette gammelt skjermkort (5850) i ny pc - fungerer fint. Sette nytt skjermkort i gammel pc - fungerer fint... Bruker windows 8.1 og Gigabyte GTX 780 OC. Har ikke prøvd å klokke ned skjermkortet enda. Men slik ståa er nå, får jeg ikke engang starta windows i sikker modus. Ofte er det til og med artifacts under boot-skjerm... Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Tusen takk for svar alle sammen. Skal forske litt på dette så ordner det seg forhåpentligvis! Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Dette hjelper nok ikke trådstarter, men løsningen på problemet mitt var å bytte usb-port bak pc'n til mus/tastatur input... Hello 2013 ... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Dette hjelper nok ikke trådstarter, men løsningen på problemet mitt var å bytte usb-port bak pc'n til mus/tastatur input... Hello 2013 ... Nei... dette ser ikke ut til å gjøre stort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå