krister461 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hallais, har en god gammel media center pc som jeg har vært svært fornøyd med. Her om dagen slo jeg den av og tok ut strømmen da det lynte. Når jeg så tok strømmen i neste dag så gikk den i en reboot-loop som jeg ikke får den ut av. Når jeg nå kobler strøm i skjer følgende: Først kommer klokken på, men den reagerer ikke på trykk på av/på knapp. Etter ca 1 minutt starter den av seg selv. Viftene går på og blir på i noen få sekunder, samtidig lyser strømknappen frem til den kommer med et lite pip. Så slås alt av. Dette fortsetter frem til jeg trekker ut strømmen igjen. Ingenting dukker opp på skjermen, men tven registrerer et lite øyeblikk at det er signal. Uavhengig av hva jeg trykker på så endres ikke scenarioet over. Jeg har prøvd følgende: Skifte CMOS-batteri Trykke/holde på strømknappen på mange forskjellige måter/tidspunkt Koble fra alt som kan (minnebrikker, DVD-spiller, harddisk, tv-kort, trådløst nettverkskort og alt annet jeg klarte å koble av inn i maskinen. Noen som har noen idéer om hva jeg kan prøve? Vet ikke helt om jeg vil i gang med å skifte strømforsyning eller hovedkort siden maskinen er bygget ganske trang og sær... Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 det samme skjede med meg.eg satte in win disk og trykte på reparer og det funka.da var den noe med windows oppstart filene som ikkje greide og starte eller ødelagt. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Takk for svar. Men, tror dette er litt mer alvorlig. Maskinen restarter før bios-skjerm. Dvs. lenge før den registrere noen CD. Jeg har faktisk en DVD i DVD-spilleren som jeg ikke engang får løst ut før maskinen restarter... :S Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 det kan være det som er problemet prøv å skru ut dvd romet og start den Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Som nevnt i første post så har jeg allerede prøvd dette... Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Den er ikke tilfeldigvis koblet til router med kabel som stod i under tordenværet? Mistet et par pcer på denne måten. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Nei, denne var koblet på trådløst nett. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Når du ikke får den til å POSTe engang og har prøvd å koble fra alle/de fleste komponentene så er det lite å foreslå utenom å prøve å bytte ut komponenter. Det første jeg tenker på er PSU og HK. Avhengig av hvor gammel denne maskinen er så vil jeg tro at det er lettere å få lånt en ny PSU å teste med enn å finne et kompitabelt HK. Var en annen bruker innom her for en stund siden for å lete etter eldre komponenter og det kostet ca det samme å kjøpe en ny billigmaskin som å kjøpe nytt HK og ram fra Ebay. Dette var dog en 7-8 år gammel maskin. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Ja, det var det da. Maskinen er 6 år gammel og bygget ganske trang (det er brukt en blanding mellom komponenter for laptoper og stasjonære). Hmm. Jeg får se om jeg klarer å få testet med en annen strømforsyning om ingen har andre idéer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå