Gå til innhold

Ustabilt nett - Hjelp ønskes.

Anbefalte innlegg

Noen som har gode råd mot ustabilt nett?

For noen uker siden mistet vi nettet fullstendig. Vi ringte da telenor, og vi fikk ordnet det. Problemet var nå at det var blitt ekstremt ustabilt. Kunne være online i 5 minutter, deretter offline i 20 sekunder. Dette skjedde hele tiden.
Vi ringte telenor på nytt, og vi fikk beskjed om at vi skulle få tilsendt et nytt modem, fordi det vi hadde var foreldet. Vi fikk tilsendt Zyxel p-2812 HNU F3, Men probleme vedvarte. Vi ringte telenor på nytt, og vi fikk beskjed om at de skulle utføre test/feilsøking på linja, og vi skulle få høre fra dem innen 5 virkedager. Etter den 5. dagen fikk vi melding om at en feil var rettet. Likevell fortsatte problemene som før. Vi ringte på nytt telenor, og vi fikk beskjed om at de skulle foreta en ny feilsøking, og vi skulle få høre fra dem innen 5. virkedager. 3 dager gikk, og vi fikk melding om at ingen feil kunne bli oppdaget. Likevell var internettet like ustabilt som før. Siden har ingenting bedret seg.

Jeg har senere snakket med telenor via deres direktemeldingsfunksjon på facebook, uten at de har funnet en løsning, eller at det i det hele tatt er noe galt.

Når jeg mister nettet så slutter internet lampa på modemet å lyse. (noen ganger lyser det rødt). Jeg har restartet modemet flere ganger, uten bedring. Jeg har også frigitt og fornyet IP adressen, flere ganger uten bedring. Jeg har prøvd å bytte ethernetport, uten bedring. Pinger jeg en tilfeldig server har jeg 0% pakketap.

Og hver eneste gang jeg mister nettet bli jeg kicket av serverene, og nå som battlefield 4 er ute, er det temmelig irriterende... Så, noen som har noe jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som det er noe feil mellom deg og sentralen til Telenor som du er koblet opp til.. I så tilfellel, så er det ikke noe du får gjort egentlig.. Feilen ligger da hos Telenor og det er de som har fulle ansvaret for å finne og utbedre problemet...

Veldig synd for deg, men er ikke noe du får gjort hvis det stemmer det jeg tror..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...