firepires Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hei dere! Skal få opp en minecraft server på serveren min som jeg har her hjemme hos meg. Jeg har port forwardet portene 25565, og brannmuren på serveren er av. Jeg har nettopp reboota hele ruteren så den er som ny. Etter jeg rebootet den så port forwarda jeg men det funker ikke.. Jeg har sitt på videoer og har åpnet porten 25565 før på den samme ruteren. På serveren bruker jeg windows 8, og tror ikke det skal ha betydning for porten. Jeg har også sjekket om porten er oppe men det er den ikke. Vi bruker lyse, og vi har jo fått en router av dem og, men vi har totalt 3 routere i huset siden vi har så stort hus. Må jeg åpne portene på routeren så vi har fått av lyse? Må jeg også åpne portene på alle routerene? Satser på fort svar. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hvorfor 3 routere?? Skal ikke ha mer enn 1 aktiv router i et nettverk av denne typen.. Det du burde gjøre, er å bridge hjemmesentralen fra Lyse, sette kabelen i WAN porten på routeren som er koblet tl sentralen, og skru av DHCP serveren på den 3. routeren din og sett kabelen i en av LAN portene på den... Så forwarder du porten i routeren som bruker som router.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå