Futelva Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Hei, har satt sammen en ny maskin som fungerte helt strålende helt til jeg startet med å forsøke overklokkings-softwaren som fulgte med maskinvaren. Etter dette har jeg hatt en del systemkrasj, og ønsker å reversere endringene overklokkingen medførte. Softwaren jeg benyttet var Asus GPU Tweak og Asus 4-Way Optimization. Har googlet en del rundt uten å bli klokere... Noen tanker hvordan jeg enklest kan reversere det hele uten å måtte installere OS etc på nytt? Jeg er takknemmelig for all hjelp. HW: Asus GeForce GTX780 3GB DC2 OCAsus Z87-PROKingston HyperX Blu 16GB 1600 MHzIntel SSD 335 240GBCorsair 750W RMWindows 8.1 Nor (64-bit OEM)Seagate Barracuda HDD 2TB 7200RPMIntel Core i7-4770KNoctua NH-D14Fractal Design Define XL R2 Edit 1: Typo Endret 3. november 2013 av Futelva Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 reset Bios Nice. Vil forsøke det nå. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Har du oppgradert til nyeste versjon av BIOS? Hvis ikke kan det være årsaken til at du får problemer når du bruker overklokkingsprogrammene. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Takk skal dere ha. Bios oppdatert, og nyeste drivere på plass. Virker å være stabilt nå. Har hatt en liten runde BF4. Null problem. Skal ikke røre disse programmene i fremtiden... Det fungerer jo helt fint ut av boksen til mitt bruk. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Programmene virker de når du har riktig BIOS. Det er jo ikke noe vits i å ha en 4770K hvis du ikke overklokker. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Joda, det er en vits i å ha en cpu selv om man ikke overklokker. Nå hadde han tydeligvis prøvd å overklokke men så ombestemt seg, men cpuen trenger han jo like fordømt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå