Dapp47 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Heisann! Jeg har kjøpt og betalt Canaldigital Parabol for et år men jeg har nå flyttet til egen leilighet i Oslo. Min mor sitter da nå med 2 kort og 2 dekodere hjembyen min. Er det da mulig for meg og ta med en dekoder og ett kort til leiligheten min her i Oslo og bruke det her? Er kabel i veggen her og de jeg leier hos har Canal Digital. Jeg betaler jo tross alt for TVen i hjembyen min. Setter pris på svar! :-) Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Nei. Parabol bruker DVB-S (eller DVB-S2), mens kabel bruker DVB-C. Disse er ikke kompatible med hverandre. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Nei. Parabol bruker DVB-S (eller DVB-S2), mens kabel bruker DVB-C. Disse er ikke kompatible med hverandre. Hvordan er det med kortene? Så nå at parabol er mye billigere i mnden iforhold til Kabel ... Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Kortene er låst til tuneren, så det kan du også glemme. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Huff ... ringte Canaldigital og kunne få overføre ene abbonomentet til kabel så ordner seg nok :-) Men er det slik at en tuner er låst til en husstand også? For hvis jeg hadde et kabel abbonoment i hjembyen min, kunne jeg da ha tatt det med meg hit? (tuner og kort) Og på en annen måte forstår jeg heller ikke hvordan koret kan være låst til tuneren? Må vel heller være til abbonomentet. For folk selger jo dekodere/tunere i hytt og pine. Og selv har jeg 3 forskjellige dekodere hjemme jeg veklser mellom å bruke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 At kortet er låst til tuner (Pairing) er vel noe CD har begynt med de siste årene? Men det har ikke alltid vært slik. Har selv et eldre abbonnement uten paring, og står da fritt til å bytte tuner. Dog er pairing egentlig bare til CAM, så har man en tuner med løs CAM så kan vel den flyttes til en annen tuner. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Det er noe de har funnet ut at de kan tjene penger på, det er fullt mulig for de å gjøre kortene mer fleksible, men du kommer nok ikke så langt med det ^^ Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Det er derimot ikkje noko i vegen for å ta med seg heile paraboldekoderen frå ein parabol til ein annan, så lenge parabolane er retta mot rett satelitt. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Ringte Canal Digital og fikk TV via kabel for 25kr i mnden Men hvordan er det og kjøpe en dekoder brukt? Skulle hatt en med innebygd hardisk men gidder virkelig ikke ut med 3600kr for en slik en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå