cenenzo Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Jeg sitter fast i oppg 2... http://www.it.hiof.no/~cfh/matte1/m1_oblig10_h13.pdf // Matte 1 kan noen hjelpe meg med å forklare? Tusen takk på forhånd! Endret 3. november 2013 av cenenzo Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) I hvilken bok? Og hva er matte 1, r1? s1? p1? Også kan du jo skrive opp oppgaven her Endret 3. november 2013 av ThaHoward Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 I hvilken bok? Og hva er matte 1, r1? s1? p1? Også kan du jo skrive opp oppgaven her Matte 1 Jeg glemte å linke til oppgaven, er fikset nå GRunnen til at jeg ikke skjønner så mye er at jeg hadde tannlege time her om dagen, og gikk glipp av matte forelesningen Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Aha, nei beklager, har ikke lært det Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Aha, nei beklager, har ikke lært det Har du lært noe om partiell derivasjon? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hva er det du lurer på? Hvis du lurer på lineær approksimasjon, så står det noe her: http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_approximation "Linear approximations for vector functions of a vector variable are obtained in the same way, with the derivative at a point replaced by the Jacobian matrix. For example, given a differentiable function with real values, one can approximate for close to by the formula The right-hand side is the equation of the plane tangent to the graph of at " I ditt tilfelle er (x,y) = (0,1) og (a,b)=(0,01, 0,05) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå