Gå til innhold

Nexus 5 vs HTC One X

jossy

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag har jeg en HTC One X. Kjempe fornøyd. Den er rask, jeg kan multitaske uten problem, og den har stor fin skjerm.

Problemet er at jeg har brukt den så mye, eller kanskje det er noe feil med den, men jeg har bare 7-8 timer batteritid med vanlig bruk. Så jeg må lade den på jobb, jeg må lade den over natta, jeg må lade den hele tiden.

Aldri vært så fornøyd med en mobil før, men tror kanskje jeg må finne noe som kan vare en hel dag (15+ timer minst). Jeg bruker den mye, mobildata eller wifi står på hele tiden. Jeg jobber jo ikke i helgene, når jeg går ut og er sosial en hel lørdag så må jeg ta med meg laderen til folk..

Hvordan er den nye Nexus 5 i forhold til min One X som for under ett år siden var HTC sin beste mobil?

Jeg prøvde å sammenligne dem i prisguide, men det var veldig lite informasjon å finne synes jeg.. Det var mer punkter på One X, Nexus 5 sin "detaljer-side" i prisguide var ikke særlig utfyllende... :(

Det jeg vil ha er en mobil som oppdateres lenge, som ikke er nedprioritert når det er snakk om OS updates! Som er rask hvor jeg kan multitaske uten "lag" og treg respons som jeg har hatt på alle andre mobiler. Når jeg har 4-5 apps åpne som jeg jevnlig switcher mellom så bestemmer Android seg for å lukke en app fordi den ikke har nok minne :/ Og ikke minst, noe jeg ikke trodde ville bli et problem, batteri som ikke må lades to ganger i døgnet til normalt bruk allerede etter et år bare :S

Kan være aktuelt med andre mobiler også, men jeg synes at Nexus 5 var såpass billig til at den skal være en ny topp-mobil. Om jeg ikke husker feil så kosta min One X over fem tusen ny...

Takk for alle svar! :)

EDIT:

Det ble en lang post dette.

Her er det jeg egentlig spør etter:

Er Nexus 5 bedre enn min nåværende One X.

Er Nexus 5 blant de beste mobilene på markedet nå? Si top 5 ish, er det en top 5 beste mobil på markedet i dag?

Endret av jossy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus 5 kjører stock Android og er offisielt støttet i AOSP. Dette betyr at du vil være den første som får nye Android-oppdateringer i en god stund fremover.

Ytelsesmessig er den også raskere enn One X da den har en nyere og raskere prosessor + GPU.

Nå har ikke Nexus 5 kommer ut her til lands enda, men den er absolutt en av de kraftigste telefonene på markedet. Det som gjenstår å se er hvordan batterilevetiden vil bli.

Nexus 5 gir deg også 4G (LTE), noe som One X ikke har. I tillegg vil nok Nexus 5 være veldig hyggelig priset selv her til lands hvor vi ikke har Google Play store. Nexus 5 er ikke billig fordi den ikke er bra! Den er billig fordi Google betaler deler av regningen ;)

One X kjører Sense grensesnittet, som sluker RAM som bare det, så det er absolutt en av grunnene til at Android ser seg nødt til å avslutte applikasjoner raskere.

Lykke til!

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

For å svare på konklusjonen du har skrevet nederst først. Ja, Nexus 5 er bedre enn din nåværende One X og Ja Nexus 5 er blant de 5 beste telefonene på markedet per dags dato. (Når den kommer nå til Norge)

Nexus 5 er nok bedre enn din Htc one X på alle punkter. Alta fra skjerm, hastighet, multitasking, minne osv.

Du vil garantert bli meget positivt overasket hvis du går over til den fra One x.

Nexus 5 har større skjerm enn One x, men veier ikke mer. I tillegg til all den kraftige innmaten.

Her har du en grundig sammenligning som viser spesifikasjonene på de to telefonene opp mot hverandre:

Sammenligning

Håper dette hjalp deg litt.

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens!! :) Det blir nok en Nexus 5 da når den kommer til Norge. Foreløpig er det ikke krise med 7-8 timer batteritid, men av erfaring så vet jeg at når et batteri først begynner å bli dårlig så reduseres det drastisk mer og mer over kort tid. Når mine forrige laptoper først begynte å få dårlig med batteritid, var det ikke mange ladesyklusene før de gikk fra dårlig til ubrukelig.

Endret av jossy
Lenke til kommentar

Ser at min One X har 1800mAh batterikapasitet, Nexus 5 har 2300, og LG G2 har hele 3000.

LG G2 ser ut til å være en bedre mobil enn Nexus 5 ellers og, med samme pris? Nexus 5 har nyere OS. Men G2 har bedre kamera, dobbelt med lagring, og mer batteri.

Det blir en av dem da :)

Endret av jossy
Lenke til kommentar

Ser at min One X har 1800mAh batterikapasitet, Nexus 5 har 2300, og LG G2 har hele 3000.

LG G2 ser ut til å være en bedre mobil enn Nexus 5 ellers og, med samme pris? Nexus 5 har nyere OS. Men G2 har bedre kamera, dobbelt med lagring, og mer batteri.

Det blir en av dem da :)

Nexus 5 er og blir en bedre telefon enn G2. Med G2 får du riktignok et større batteri, mer lagring og et kamera med høyere antall megapiksler, men det betyr ikke at G2 er en bedre telefon. Du vil ikke få oppdateringer like raskt (om du får dem i det hele tatt), du får et håpløst grensesnitt oppå Android (som også bruker mer RAM), osv.

Antall mAh alene sier lite om faktisk batterilevetid på samme måte som at antall megapiksler ikke sier noe om hvor fine bilder du vil få, kun hvor stor oppløsning du vil få.

Jeg ville valgt Nexus 5 fremfor G2 any day.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nexus 5 er og blir en bedre telefon enn G2. Med G2 får du riktignok et større batteri, mer lagring og et kamera med høyere antall megapiksler, men det betyr ikke at G2 er en bedre telefon. Du vil ikke få oppdateringer like raskt (om du får dem i det hele tatt), du får et håpløst grensesnitt oppå Android (som også bruker mer RAM), osv.

Antall mAh alene sier lite om faktisk batterilevetid på samme måte som at antall megapiksler ikke sier noe om hvor fine bilder du vil få, kun hvor stor oppløsning du vil få.

Jeg ville valgt Nexus 5 fremfor G2 any day.

Ah, nyttig svar. Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...