screenman Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Ifølge § 17-4 Begrensning ved liten skatteevne kan jeg fylle kravene for å slippe å betale skatt, eller iallefall betale mindre skatt enn det jeg gjør den dag idag. Jeg tenker derfor å sende en søknad angående dette inn til Skatteetaten. Men et spørsmål jeg da står ovenfor er hvilke (personlige) opplysninger som skal være med på en slik søknad? Endret 4. november 2013 av screenman Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hvor mye du tjener i året Lenke til kommentar
screenman Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Hvor mye du tjener i året Jeg tenkte mer på PERSONLIGE opplysninger. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Omtrent alle som går ann å få med tenker jeg. Norsk byråkrati... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Ifølge § 17-4 Begrensning ved liten skatteevne kan jeg fylle kravene for å slippe å betale skatt, eller iallefall betale mindre skatt enn det jeg gjør den dag idag. Jeg tenker derfor å sende en søknad angående dette inn til Skatteetaten. Men er spørsmål jeg da står ovenfor er hvilke (personlige) opplysninger som skal være med på en slik søknad? Om du er berettiget for skattebegrensinger, avgjøres ved årets likning. Bla. kan du ikke ha større kapital-inntekter, osv. Ønske om mindre skattetrekk kan reguleres ved et nytt skattekort, det kan søkes her: https://www.skatteetaten.no/Skjemaer/Skjema-for-a-bestille-skattekort/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Nei, man kan ikke få mindre skatt ved å bestille nytt skattekort. Skattelovens kapittel 17 regulerer noe helt annet, nemlig særskilt begrensning i ilignet skatt. Forskuddstrekk og ilignet skatt er ikke det samme. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Stemmer det at skattebegrensning ikke innvilges hvis man har lav inntekt pga. deltidsjobb? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 http://www.abcnyheter.no/skatt/faktainnhold/100112/skattebegrensning-pa-grunn-av-liten-skatteevne Man kan også få skattebegrensning ut fra en samlet vurdering av økonomien. Da må det være et påtagelig behov for å redusere skatten. I praksis er det få som får innvilget dette. Nesten umulig å få for vanlige lønnsmottakere. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Stemmer det at skattebegrensning ikke innvilges hvis man har lav inntekt pga. deltidsjobb? Ja. Det følger av tredje ledd bokstav d. (I skatteloven § 17-4, som trådstarter refererer til) 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Irriterende opplegg med skattebegrensningen. Når man ser at enkelte som går på div. arbeids-ordninger via NAV har høyere inntekt enn ufrivillige deltidsansatte også får skattebegrensning, kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå