Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sentrallås problem. Golf 3. Hjelp! :(

Anbefalte innlegg

Skulle åpne bilen min i dag, etter at den hadde stått over 24 timer med lysene på(Hadde glemt å skru dem av, dessverre).

I det jeg drar om nøkkelen for å åpne dørene, går bilen tom for strøm(kan se det pga lysene plutselig slutter å lyse). Det blir sånn "halveis-lyd" av hvordan det vanligvist høres ut da sentrallåsen lager lyd(Den stoppen halvveis ca).

Senere da jeg setter i lading i bilen; akkurat i det jeg setter på strømmen for å lade begynner sentrallåsen å lage "resten av lyden den skulle lage i stad"(vanskelig forklart, men håper noen forstår meg). Men får ikke åpnet dørene etter dette. Er som om dørene/sentrallåsen er en "låst modus" og ikke "åpen modus".

Tuklet mye frem og tilbake, men fant til slutt ut at hvis jeg kobler fra polene på batteriet kan jeg åpne og låse dørene manuelt(uten at sentrallåsen gjør noe). Men står polene på batteriet koblet til bilen så kan jeg hverken åpne bilen manuelt eller at sentrallåsen fungerer.

Altså oppsummert: Sentrallåsen fungerer plutselig ikke lengre etter den stoppet "halveis etter batterikutt". Men dørene har nøkkel-lås. Det går an å låse opp og igjen dørene med batteriet koblet i fra. Men når batteriet står koblet til så får jeg ikke åpnet dørene selvom jeg bruker nøkkel-låsen(Ser at "låsepinnen" på døren går opp og ned. Men døren kan fortsatt ikke åpnes når batteriet står koblet til. Er som om sentrallåsen har en "ekstra-lås" på den.)

Har sjekket sikringene. Ikke sikring.

Er helt hjelpeløs. Hater denne bilen. Noen tips? Vær så snill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Golf 3 en sånn knapp hvor du kan styre sentrallåsen fra innsiden? Da kan du koble til strømmen igjen, åpne og lukke låsene med den knappen et par ganger. Pleier å funke. Husk å ha tenningen stilt til "On" eller "Fahr". Kan også være styringen til sentrallåsen. Vakuum-styrt sak som styrer alle låsene.

Du kan også prøve å bytte batteri, hvis du har et liggende. Hvis ikke, koble fra batteriet helt(+ og -) og la det stå i 1 minutt.Ddet skal etter hva jeg husker være en slags "reset".

Lenke til kommentar

Ja, mener selve vakuumpumpen. Du finner sikkert en sånn hos Bjarne, og da får du garanti på at den virker. Ta med tre, og test alle sammen, virker ingen, er ikke det problemet, og så leverer du tilbake alle tre og sier at ingen virker. Bare mumle noe om at det er en vanlig feil på den bilen. Eller så stikker du ut på Gumpen og får en ny en, aner ikke hva de koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...