Gå til innhold

[Kubuntu] Har python slått seg vrang?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk et veldig merkelig problem med min lille mediasenter-boks etter at jeg oppgraderte til 13.10, og det er at enkelte programmer er veldig trege.

Tingen er at Muon Package Manager er veldig, veldig trengt og spiser opp prosessorkraften min. XBMC har nå begynt å oppføre seg merkelig, slik som at det blir tregere og tregere desto mer jeg blar i menyer, og det bruker også 100% prosessor.

Så jeg slo sammen 1+1, og det er at begge disse programmene i hovedsak er skrevet i Python. Så kan det være Python det er noe galt med? Er det noen magiske kommandolinje-triks jeg kan prøve?

Jeg er helt blank, og meget frustrert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg fikk et veldig merkelig problem med min lille mediasenter-boks etter at jeg oppgraderte til 13.10, og det er at enkelte programmer er veldig trege.

Tingen er at Muon Package Manager er veldig, veldig trengt og spiser opp prosessorkraften min. XBMC har nå begynt å oppføre seg merkelig, slik som at det blir tregere og tregere desto mer jeg blar i menyer, og det bruker også 100% prosessor.

Så jeg slo sammen 1+1, og det er at begge disse programmene i hovedsak er skrevet i Python. Så kan det være Python det er noe galt med? Er det noen magiske kommandolinje-triks jeg kan prøve?

Jeg er helt blank, og meget frustrert.

Høres underlig ut. Selv ville jeg nok ikke kjørt en KDE-basert distro på en liten mediasenter-boks og heller gått for noe lettere. Debian eller Archlinux med XFCE feks.

Har desverre ikke noen forslag til hva som kan være årsaken til problemene du opplever. :/

Lenke til kommentar

Høres underlig ut. Selv ville jeg nok ikke kjørt en KDE-basert distro på en liten mediasenter-boks og heller gått for noe lettere. Debian eller Archlinux med XFCE feks.

Har desverre ikke noen forslag til hva som kan være årsaken til problemene du opplever. :/

Kubuntu skal ikke være roten til årsaken, jeg tror derimot oppgraderingen fra 13:04 til 13:10 forårsaket problemet.

Jeg har ingen anelse selv. Google gir meg heller ikke noe svar på at Muon er veldig tregt eller at XBMC blir tregere og tregere etterhvert som jeg blar i menyer.

XBMC har mulighet til ganske heftig logging. Har du tittet noe på det?

Jeg ble ikke noe spesielt klokere av loggene nei. Det var noen Python-plugins som ikke kunne termineres, men dette burde være utelukket når jeg får samme problem ved å slette .xbmc-mappen.

Jeg tror jeg gir opp og reinstallerer driten, siden dette ikke var det eneste problemet.

Lenke til kommentar

Ser Debian fortsatt drøyer med overgang til Python 3, mens (K)ubuntu ruller det ut i 13.10. Skulle ikke forundre meg om du har helt rett, nye ubuntu releaser er å betrakte som beta programvare.

Nå er vel ikke verden forøvrig veldig ivrig med å gå over til Python 3.x og så vidt meg bekjent er ikke Xbmc kompatibelt med det heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...