Gekko39 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Hei Er det et klokt hode her som kan hjelpe meg med VDI in a box oppsett? Host maskinen for dette er en Windows 8.1 maskin med bra HW. Jeg har installert ESXi serveren, Vsphere klienten og VDImanager. Alt sammen er konfigurert og virker. Jeg har laget et golden image av et Windows 7 ultimate image. Jeg kan koble meg til dette fra mine android enheter og browseren, MEN, det funker bare i LAN, altså bak routeren min. Når jeg gir bruker credentials til en kompis i molde, så får han ikke logget inn. Jeg har åpnet porter i routeren og har portforwared de portene som det står skal brukes. Men når jeg leser litt rundt forbi så står det at man må bruke Netscaler blandt annet for å få dette til. Jeg prøvde å installere det, men det vil ikke boote skikkelig, sikkert noe jeg har satt opp feil, er det noen her som kan hjelpe meg med dette? Hadde vært flott. Jeg bruker ESXI server 5.5, Netscaler 10.1, VDI manager 5.3, og Vsphere client 5.5. Endret 3. november 2013 av Gekko39 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå