Gå til innhold

Asus USB-N66 finner ikke nettverket mitt

Anbefalte innlegg

Lite problem her.

Nettopp fått Asus USB-N66, men det klarer ikke å finne mitt trådløse nett.

Det finner en liste med ca 10 trådløse nettverk her i nabolaget, men ingen av de er mine nettverk, hverken 5ghz eller 2.4ghz nettet mitt.

Det er ikke skjult SSID, så nettet burde dukke opp. Det er synlig i fra alle andre enheter her, telefoner, pcer osv, men da ikke fra det nye nettverkskortet.

Jeg lurer også på om noen vet om ett program som automatisk scanner alle tilgjengelige nettverk og gir anbefaling av kanaler en bør bruke for å unngå forstyrrelser i fra andre nettverk som er i nærheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

inSSID ser ut til å være nøyaktig hva jeg trengte:-) Takker.

Jeg lurer på om nettverkskortet ikke klarer å søke etter nett på kanal 13 som jeg bruker, men den finner jo som sagt ingen nettverkene mine.

I programvaren som følger med skal en kunne velge region og dermed også hvilke kanaler den skal søke etter, men programvaren er ikke kompatibel med server 2012R2. Drivere gikk fint, men er å finne en måte i server 2012R2 å endre hvilke kanaler kortet skal søke på.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Litt sent svar, men bedre sent enn aldri. Jeg antar at du har Windows 8.1? I så fall har vi samme problemet.

Jeg har en bærbar som hadde Win 8. Asus USB-N66 fungerte fint på denne. Så oppgraderte jeg til Win 8.1. Da virket ikke N66 lenger som før. På 2.4 GHz fant den ikke ikke kanal 13, og ingen kanaler på 5 GHz. Jeg rapporterte dette til Asus og antydet at det muligens var problemer med driveren. Dette bekreftet de. Men de har ennå ikke kommet med noen ny driver.

Jeg antar at det er flere som har dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...