DaddyDrunk Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Tenkte å starte en liten tråd i samhandling med at jeg har fått muligheten til å fordype meg inn i 1700-tallets vest India. Hva synes folk om spillet og hva skulle du ønske var gjort annerledes? Jeg personlig elsker hele atmosfæren i spillet. Har i lang tid ventet å et godt piratespill, dog skulle jeg ønske at det gikk litt dypere samt at det var en litt større variasjon på skip etc. Vil ikke røpe for mye mtp spoilers! http://assassinscreed.ubi.com/en-NO/home/index.aspx Håper det er flere som vil ytre sin mening og tanker om spillet -Daddydrunk Lenke til kommentar
AvaloN - TLW Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Har ikke spilt det enda, men jeg gleder meg. Jeg skal spille dette på PC, derfor har jeg enda ikke fått spilt dette. Det med sjø-kampene er hva som drar meg til dette spillet Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Jeg har spilt en del timer og kommet til sekvens 9. Liker å seile rundt og utforske, finne materialer slik at jeg kan forsterke skipet og kunne ta del i kamper på sjøen. Det som trekker ned er selve hovedoppdragene. Det er altfor mange "eavesdrop" og "tail"-oppdrag. Håper de kan få litt mer variasjon på hovedoppdragene på neste spill. Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Helt enig med deg der, synes det blir veldig mye av skygg, tyvlytt og drep oppdrag. Skulle også ønske det var litt mer variasjon og muligheter i oppgraderingene på utseende til skipet Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg har også spilt spillet, men ikke kommet lengre enn noe uti Sequence 4.. Jeg elsker spillet, som jeg har gjort med alle de andre spillene i serien, og går også for 100 % completion her som jeg har gjort med alle andre.. Det er noe jeg syntes har vært litt skuffende med spillet, og det skal jeg kommentere nedenfor. Det er ingen direkte historiespoiler (kanskje litt), men litt hvordan de har bygget opp diverse gjøremål.. Har du gjort et par sequences så spoiles det ikke noe særlig.. MINISPOILER FØLGER: Det er mulig det er en bug, men jeg likte ikke helt at man kunne begynne på disse assassin's missionene med en gang, og det samme gjelder disse Maya-gåtene man skal kunne løse. Det gir ingen mening at en "vanlig pirat" (tross hvor flink han er) skal kunne løse disse eller gjøre disse oppgavene før han har et lengre møte med Kidd (som faktisk forklarer disse senere), som forklarer meningen osv.. Jeg synes også at de burde ha gitt en forklaring i spillet på Eagle Vision, hvorfor Edward kan gjøre slikt, uten at det er bare "talent" .. Det samme gjelder Leap of Faith, som er ikke noe en pengegrisk pirat skulle ha klart uten videre.. Jeg savner mer historie for å få frem hvorfor han til slutt klarer det og skal klare/gjøre det i spillet, noe burde de ha fått til! Nå virker det bare som om de har lagt til disse elementene bare fordi at de skal være med i AC serien.. Ellers har det vært litt småbugs mtp klatring osv, og det å kapre båter hvis de ligger nærme land eller noe (da kommer ingen av egne pirater over for å kjempe) .. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Pass på å gjøre assassin's-oppdragene når du får dem, eller vent med å aktivere dem til slutten av historien. De er nemlig glitchet, slik at den du skal drepe faktisk kan forsvinne fra kartet og aldri kommer tilbake. Skjedde med meg og jeg har lest andre med samme problem. Gjorde meg ferdig med spillet i går. Fant alle collectibles (uten å få en dritt for det), tok over alle tårn og gjorde nesten alle assassin's før det glitchet. Mangler å finne siste "plan" til skipet og å banke legendary ships. Prøvde å ta ett av dem i går, men ble ganske enkelt banket gul og blå. Må sikkert oppgradere skipet helt før det er mulig. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Når vi snakker om Assassin's-oppdrag? Vi snakker om de oppdragene du finner i "fugleburene", ikke sant? Jeg har faktisk gjort en del av dem.. Er det ETT spesielt oppdrag som man skal unngå? EDIT: Kanskje en update vil fikse på dette? EDIT 2: Har også prøvd meg på et Legendary skip, men også blitt banket.. hehe.. Jeg har alle oppgraderinger, bortsett fra de man trenger plan på.. ikke fått en eneste plan enda! Endret 5. november 2013 av Bone Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) De i fuglebur ja. Så lenge du har gjort dem er det greit, men ikke aktiver for så å finne ut at du vil ta det senere. Da kan personen du skal drepe forsvinne. Enten ta dem rett etter du har aktivert oppdraget, eller vent med å aktivere oppdraget til slutten av spillet. For å få plan til skipet må du snakke med eier av tavern i byer. Koster 200 R. Da får du vite posisjonen til en død pirat som har et skattekart på seg, og på det kartet står det hvor du skal grave etter skatten. Der kan det enten være en plan eller bare penger. Edit: Leste litt nå og det ser ut som det er det oppdraget som heter Shady Business som er glitchet. Er den jeg ikke finner igjen, så om du aktiverer det må du gjøre det med en gang. Jeg tror dog det er litt vanskelig da han befinner seg på et skip på høy Level. Var derfor jeg ventet med det. Endret 5. november 2013 av Crazy Joe Davola Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Takk! Jeg har gjort Shady Business, og fått 100 %, da er alt i orden? Har også fått noen pinpoints fra barmannen og kart ja, men ikke vært på skattejakt enda.. Da er det bare å sette i gang, hehe.. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Med mindre andre er glitchet og jeg har hatt flaks så er du trygg ja. En ting som er artig er å skyte en berserk-pil på den du skal drepe. Da går han amok og blir drept av de andre Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Pass på å gjøre assassin's-oppdragene når du får dem, eller vent med å aktivere dem til slutten av historien. De er nemlig glitchet, slik at den du skal drepe faktisk kan forsvinne fra kartet og aldri kommer tilbake. Skjedde med meg og jeg har lest andre med samme problem. Gjorde meg ferdig med spillet i går. Fant alle collectibles (uten å få en dritt for det), tok over alle tårn og gjorde nesten alle assassin's før det glitchet. Mangler å finne siste "plan" til skipet og å banke legendary ships. Prøvde å ta ett av dem i går, men ble ganske enkelt banket gul og blå. Må sikkert oppgradere skipet helt før det er mulig. Jeg klarte meg faktisk ganske bra mot legendary skipene. Har fullført storyen med langt ifra alt oppgradert. Når sant skal Sies så brukte jeg 2-3 forsøk på dem. Nå skal jeg bare kose meg og utforske alt! Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Har bare prøvd en gang, men det gikk ikke så bra Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Har storyen her noe som helst sammenheng med hovedstoryen som har vært i de andre spillene. Altså det med gudene, verdens undergang osv. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Folk sier så mye forskjellig om spillet. Trailerne har virkelig vært kule men stort sett fått mye kritikk verden rundt. Norsk spillside sier det er bedre enn dem noengang har våget å drømt om. Så vetta søren hvem jeg skal stole på. Har fullført alle i serien hittil men kjenner jeg er dritlei hele opplegget. Det må være noe nytt med gameplayet isåfall. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Har storyen her noe som helst sammenheng med hovedstoryen som har vært i de andre spillene. Altså det med gudene, verdens undergang osv. Jeg har ikke fullført historien, men det jeg har fått med meg er at Edward Kenwey er farfaren til Connor fra AC3, eller noe sånt. Det har derimot ingenting med Desmond å gjøre lengre, heldigvis. Historien i nåtid er mer at selskapet vil gjøre Animus kjent over hele verden som en virtual reality-greie. Dermed må man sette seg inn i hvordan Edward Kenway levde, for å kunne gi kundene en troverdig opplevelse. Kanskje litt kjipt om man er vandt med å redde verden, men jeg liker det. Når det gjelder selve spillet har jeg blandete følelser. Digger piratlivet, og kan trygt si dette er det AC-spillet jeg har likt best. Er ikke noen spesielt stor fan av gamle Italia, og prøvde ikke AC1 før etter AC2 Brotherhood. AC3 synes jeg var ganske ræva, så ble positivt overrasket over dette. Men når det er sagt er det AC hele veien. Sjøkampene var nye for meg, men jeg gikk fort lei av dem. Det blir for mye rutine. Snikingen forbi vakter er også ganske kjedelig i "restricted zones", da det stort sett er ekstremt mange steder å gjemme seg, og vaktene dør bare jeg ser stygt på dem. Men favorittoppdraget mitt så langt gikk ut på å komme seg til toppen av et tårn i en sånn restricted zone. Her måtte jeg lete etter en måte å klatre opp, noe som innebar en svømmetur, klatring som ville gjort Lara sjalu og leting etter en måte å ta ut vaktene en etter en uten å bli sett. Sånne stunder gjør hele spillet verdt pengene for min del. For øvrig morsomt at mannskapet roper "Captain overboard!" når jeg hopper av skipet to meter fra en liten øy. Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Kjøpt dette til pc på Viagame, nedlastbart for var såpass billig og gidder ikke å fiddle med dvder. Er det mulig å få det over på steam eller er jeg stuck med uplay? Lenke til kommentar
Divinity Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Fantastisk spill må eg si. Har komt til 94% totalt i spillet. Og har alt av oppgraderinger osv. Spiller det på PS3, god opplevelse og sannelig et spill som er verdt alle pengene! Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Har ganske ille desync på snakkingen i cutscenes (pc) noen andre som sliter med det samme og noen som har noen fix? Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 det samme om og om igjen og faktumet med at du må holde inne høyre skulderknapp for å løpe er forferdelig. du får jo faen meg senebetennelse, slik som Gamereactor sa. eller er det noe revolusjonerende her? Lenke til kommentar
AvaloN - TLW Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Fått spilt det nå, og er slukt inn i spillet. Ett av de beste opplevelsene i år, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå