Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal

Latias

Anbefalte innlegg

Orker ikke bla 20 sider tilbake for å lese om "du er cocky", "nei, du er!".

Har ikke fått sett repriser av noen situasjoner, så jeg har følgende spørsmål, basert på hva jeg så (live):

1. Skulle Rooney hatt straffe når han ble klippet i 1. omgang?

2. Merkelig strengt gult kort på Phil Jones når han kun ser på ball i feltet, og Sczhzny får mest vondt?

3. Soleklart rødt på Flamini som grisetakler Jones som "hevn" når han er på vei fremover 3 minutt senere?

4. Var ikke ballen 20-30 cm ute (til kast) når Arsenal får en corner tidlig i 2. omgang?

5. Var ballen ute da Arsenal får corner da De Gea tar den? Skjønte ingenting der.

6. Det så ut som en soleklar albue fra Giroud mot Phil Jones i 2. omgang - usikker på om han fikk gult eller om den fikk passere.

Vet ikke om det hørtes på TV, men det var enorm stemning. Bortsett fra de 3-4 klapp-svenskene i 50-årene, tror jeg alle rundt meg sang for full hals og mer til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått sett repriser av noen situasjoner, så jeg har følgende spørsmål, basert på hva jeg så (live):

3. Soleklart rødt på Flamini som grisetakler Jones som "hevn" når han er på vei fremover 3 minutt senere?

Vet ikke om det hørtes på TV, men det var enorm stemning. Bortsett fra de 3-4 klapp-svenskene i 50-årene, tror jeg alle rundt meg sang for full hals og mer til.

3. Nei, gult kort uansett? Siden vi kommer til det, Rooney skulle ha fått to gule kort. Først gult fikk han aldri, etter å ha hoppet unødvendig på Gibbs. Slapp unna med tilsnakk, etterpå fikk han gult kort for takling.

Lenke til kommentar

Carrick faller på ballen og får frispark. Ser at kampen er på OT, ja...

Har vi skiftet stadion nå?

Se der, en corner som ikke var corner. Fornøyd nå?

Arsenal får en gavepakke til Corner.

Ser Arsenal spiller ja.

Bla. Derfor Martin ;)

Tror du fikk med deg den corneren.

Lenke til kommentar

Jeg så ikke hele kampen, bare stykker av den.

Prioriterte å sove middag...

Men at noen går opp i en idiotisk duell med keeper (sett klippet) så er det ikke noe unnskyldning at han bare ser på ball?

Mange ganger folk får både frispark i mot, og kort, hvis en spiller kommer bakfra når man skal ta ned en ball, og de stikker hodet frem.

Skjedde senest forrige kamp med Suarez.

Han skulle ta ned en ball, foten høyt oppe, kom en spiller bakfra, han tok hodet "ned mot ball", og fikk frispark fordi Suarez nesten traff en mann han ikke viste om.

MEN det bør være mer jevn dømming i ligaen, dommere må dømme mer likt.

Er alt for sporadisk nå hvem som blåser for ditt og datt.

På generell basis så har også keepere alt for mye beskyttelse i feltet, man kan ikke se stygt på de uten at det blir blåst.

Lenke til kommentar

2. Merkelig strengt gult kort på Phil Jones når han kun ser på ball i feltet, og Sczhzny får mest vondt?

4. Var ikke ballen 20-30 cm ute (til kast) når Arsenal får en corner tidlig i 2. omgang?

5. Var ballen ute da Arsenal får corner da De Gea tar den? Skjønte ingenting der.

6. Det så ut som en soleklar albue fra Giroud mot Phil Jones i 2. omgang - usikker på om han fikk gult eller om den fikk passere.

1. Nei.

2. Ja, strengt.

3. Nei, gult er ok.

4. Usikker på hvilken situasjon du mener.

5. Den ballen var ikke ute, og da var det få som skjønte noe tror jeg.

6. Husker ikke situasjonen.

Jeg har dårlig hukommelse.

Lenke til kommentar

1. Klar straffe til Rooney. Giroud tar mannen, ikke ballen.

2. Veldig strengt å gi gult til Jones. Får da være grenser for hvor fredet keeperen kan være. Synes også det var strengt å gi gult til Lukaku sist uke i duell med Lloris.

3. Taklingen til Flamini var sen og småstygg, men gult var helt fair i den situasjonen.

4. ?

5. Ballen var aldri ute. Svak avgjørelse av linjemannen.

6. ?

Forresten litt småskummelt å gi kampansvaret til en fyr som er yngre enn halvparten av spillerne.

Lenke til kommentar

1.Ja

2. Ja

3. Nei

4. Var i alle fall én situasjon der ballen var ute. Husker ikke om det ble corner etterpå... :p

5. Nei

6. Idk

Lenke til kommentar

Siden vi kommer til det, Rooney skulle ha fått to gule kort. Først gult fikk han aldri, etter å ha hoppet unødvendig på Gibbs. Slapp unna med tilsnakk, etterpå fikk han gult kort for takling.

Det funker ikke den veien dessverre. Man kan aldri si "burde hatt et gult kort før det gule kortet han fikk ergo skulle fått rødt". For med et gult kort før det første kortet ville nok aldri takling som resulterte i det andre gule ha skjedd.

Det funker kun å si at en skulle vært utvist om han fra før har gult kort, og fortsetter å gå inn i taklinger som burde ha resultert i gult kort og dermed vist ut.

DA'AAAAAA.

Lenke til kommentar

For min del gjør dommeren fire klare feil i løpet av kampen. Rooney skulle hatt straffe, Jones skulle ikke hatt gult, også var det vel en corner til hvert lag som ikke skulle vært gitt. Den store sjansen til Özil kom vel også etter den feilaktige corneren Arsenal fikk. Akkurat den var ganske grov, De Gea var ikke i nærheten av å være ute med ballen.

Lenke til kommentar

Det funker ikke den veien dessverre. Man kan aldri si "burde hatt et gult kort før det gule kortet han fikk ergo skulle fått rødt". For med et gult kort før det første kortet ville nok aldri takling som resulterte i det andre gule ha skjedd.

Det funker kun å si at en skulle vært utvist om han fra før har gult kort, og fortsetter å gå inn i taklinger som burde ha resultert i gult kort og dermed vist ut.

DA'AAAAAA.

Det er poenget mitt? "Siden vi kommer til det"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...