Bully! Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Heisann. Det har de siste ukene begynt å hvine fra motoren når jeg starter bilen. Cirka på samme tid med at jeg satte på vinterdekk, men det har ikke noe med dekka å gjøre. Det starter cirka 10 sekunder etter oppstart og varer også i cirka 10 sekunder. Høres egentlig litt ut som dekk som spinner på tørr asfalt, men det er det altså ikke, det kommer om bilen står stille også. Frostvæsken tåler -33 ellerno. Bensinbil, med kjede (ikke registerreim). 2001-modell. Noen som vet hva dette kan være? Dette er en lyd jeg har hørt tidligere, fra andre biler. Vanlig lyd. Men jeg vet ikke hva det er. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Tipper en reim som slurer. Dynamoreim, noe til servopumpe eller AC-kompressor f.eks. 1 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Åh, høres logisk ut! Takk for svar! Men er det noe som må/burde repareres da? Det slutter å hvine etter disse 10 sekundene. Kanskje det bare er kondens ellerno... itte vet je? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Du kan stramme de og/eller spraye de med reimspray. Du bør uansett sjekke de. Hvis de er fulle av rifter og frynser så bør de byttes. Edit: Tipper det er friksjonen som får reimene til å bli litt varmere og dermed få bedre tak etter en liten stund. Det begynner å bli kaldt ute så det er mulig det gjør gummien litt stiv. Endret 2. november 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Edit: Tipper det er friksjonen som får reimene til å bli litt varmere og dermed få bedre tak etter en liten stund. Det begynner å bli kaldt ute så det er mulig det gjør gummien litt stiv. Gir mening, det begynte jo akkurat når det ble kaldt. Takk for svar! Gir mening dette. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Sjekk om reima ser fin ut. Er ikke noe farlig å kjøre med, men surt om den plutselig ryker (som den kan finne på å gjøre om den er slitt, å det skjer _alltid_ på verst tenkelig tidspunkt) Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Dynamoreima kan jeg jo lett sjekke selv ja. God idé. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå