Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvinelyd fra motor ved oppstart

Bully!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Det har de siste ukene begynt å hvine fra motoren når jeg starter bilen. Cirka på samme tid med at jeg satte på vinterdekk, men det har ikke noe med dekka å gjøre. Det starter cirka 10 sekunder etter oppstart og varer også i cirka 10 sekunder. Høres egentlig litt ut som dekk som spinner på tørr asfalt, men det er det altså ikke, det kommer om bilen står stille også. Frostvæsken tåler -33 ellerno. Bensinbil, med kjede (ikke registerreim). 2001-modell.

Noen som vet hva dette kan være? Dette er en lyd jeg har hørt tidligere, fra andre biler. Vanlig lyd. Men jeg vet ikke hva det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan stramme de og/eller spraye de med reimspray. Du bør uansett sjekke de. Hvis de er fulle av rifter og frynser så bør de byttes.

Edit: Tipper det er friksjonen som får reimene til å bli litt varmere og dermed få bedre tak etter en liten stund. Det begynner å bli kaldt ute så det er mulig det gjør gummien litt stiv.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Edit: Tipper det er friksjonen som får reimene til å bli litt varmere og dermed få bedre tak etter en liten stund. Det begynner å bli kaldt ute så det er mulig det gjør gummien litt stiv.

Gir mening, det begynte jo akkurat når det ble kaldt. Takk for svar! Gir mening dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...