Aeyoun Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg leser overalt at LG Google Nexus 5 er «basert på» LG G2. Hva betyr egentlig dette? Kan jeg kjøpe en LG G2 og få de samme funksjonene som Nexus 5 og visa versa? Hva med fremtidige oppdateringer? Må man ha en «Google Play Store Edition» telefon for å få de nyeste oppdateringene? Gjelder det også for forgjengeren til en GPSE-telefon? Om de virkelig er relativt like bør de vel få oppdateringer samtidig? Jeg liker ikke at kjøp av Android-telefoner skal styres av reddselen for å ikke få fremtidige programvareoppdateringer i det heletatt eller in a timely fashion. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) De aller fleste oppdaterer aldri programvaren sin uansett - det er forstyrrende mange med 2.3 som ikke tenker på det. Uansett. LG leverer oppdateringer for G2, Google for Nexus-telefonene. De er forskjellige enheter med forskjellig (om enn bare symbolsk) maskinvare gitt ut av forskjellige firmaer. Det eneste det egentlig har å si er at det vil være driver-støtte for mer eller mindre all maskinvaren i G2en i de nye utgavene av Android, noe som gjør ting lettere for LG om de nedverdiger seg til å gi ut noen oppdateringer - og antageligvis vil gjøre ting lettere for tredjeparts ROM-makere (cyanogen og slikt). Det er litt forskjellig med telefonene som har en "google play experience"-utgave, siden det er forskjellig programvare for samme maskinvare, og det såvidt jeg vet er mulig å flashe den ene programvaren på en telefon solgt som den andre utgaven. Endret 2. november 2013 av Djn Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Liker lg g2 godt jeg:). Kunne aldri tenkt meg å bytte den i nexusen. Lg har gjort noen gode valg på g2 se messing Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 LG produserer G2 og Nexus 5. LG selger G2, mens både Google og LG selger Nexus 5. LG er ansvarlig for programvare på G2, Google på Nexus 5. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 "Nexus 5 vs. LG G2: see the difference" hos The Verge: http://www.theverge.com/2013/11/1/5054944/nexus-5-vs-lg-g2-in-pictures Lenke til kommentar
Aeyoun Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Så man må egentlig velge softwareleverandør og ikke hardwareleverandør. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 LG er ikke flinke til å gi ut oppdateringer. En Nexus vil oppdateres oftere fordi det er Google som styrer den biten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Så man må egentlig velge softwareleverandør og ikke hardwareleverandør. Jepp. (...men det jo er litt forskjell på telefonene mht hardware, så det bør jo tas med i beregningen når en velger.) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Så man må egentlig velge softwareleverandør og ikke hardwareleverandør. G2 er litt større, 5.2" skjerm. I tillegg har den 30% større batteri. I tillegg har G2 knappene på baksiden. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Og den har bedre sw etter min mening. Sms popup er min favoritt Lenke til kommentar
Aeyoun Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Og den har bedre sw etter min mening. Sms popup er min favoritt Hva hjelper bedre software nå om jeg ikke får ny software om åtte mnd? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Om 8 mnd har jeg ny tøff igjen Endret 3. november 2013 av Christoffero89 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Det skal sies at i dag bringer Google sine oppdateringer minimalt med nyheter. LG på lik linje med Samsung, HTC, Sony osv er treige med å gi ut nye oppdateringer. Begge to er nok gode kjøp uansett, men personlig er batteriet i G2 for mye verdt til at jeg kunne rettferdiggjort Nexus 5. 1 Lenke til kommentar
Aeyoun Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Galskapen ser ut til å bestemme at det må bli Nexus på meg. Det er kun Verizon-edition av LG G2 som har trådløs lading. Siden denne operatøren ikke opererer i Norge kan ikke vi få trådløs lading. (Jeg eier tre Qi-ladeplater.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå