Gå til innhold

Vurderer en hund nr 2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har for tiden en hund, snill liten sak, aldri vist tegn til aggresjon hverken ene eller andre veien. Han er også en feiging uten like, når jeg fikk han var han redd for alt, absolutt ALT. Hadde noen trekt en stol ut fra bordet, så var det det skumleste i hele verden. Kom det gående ett menneske på andre siden av veien, så var det det skumleste i verden. Var matskålen til vask og han måtte bruke en annen skål, så var det sultestreik.

 

Jeg har i ettertid hørt at de jeg kjøpte hund fra ikke gjorde jobben sin. Han ble aldri sosialisert, var aldri ute, bare i en hundebinge, fikk aldri oppleve nye ting eller mennesker. Så han ble vel litt for vant med hvordan ting var.

 

Det har nå gått to år siden jeg kjøpte han, har jobbet som en tulling med han og han har gått fra å være redd alt i hele verden, til å vise skepsis til noe nytt i noen sekunder, så er han ferdig med det. Nesten så jeg begynte å grine første gang han gikk opp til en fremmed av egen vilje for å lukte :p

 

Nå som han tør mer, så viser det seg at han elsker alt med 4 bein, nye hunder og katter er helt fantastisk spennende, han prøver å ta det helt med ro, men man ser han er helt på tuppa etter å leke.

 

Der jeg bodde før hadde han både katte og hundevenner han fikk leke med, men nå som jeg har flyttet langt vekk, så r det bare han og meg.

 

Jeg har alltid hatt lyst på en hund til, men har valgt å vente til hunden min ble litt mere "stabil", om man kan si det slik.

 

Har allerede funnet en hund som er mer sosial, mer modig enn hva min er, i håp om at han kanskje kan trekke min hund ut de siste få centimeterne ut av skallet sitt.

 

Det jeg lurer litt på er om det er noen her som har hatt en hund, så gått over til to? Hvordan var det isåfall ?

 

Noen her som har hatt en sjenert hund og skaffet seg en hund til?

 

Hva burde jeg forberede meg på?

 

Er enda en måned igjen, så jeg spør og graver og leser på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...