Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe ny bil som står i England

JuC1y

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har funnet en bil jeg ønsker og kjøpe, men både eieren og bilen er i England. Bilen er registrert i Norge, men eieren tok med den til England for og registrere den der, men det visste seg og være veldig dyrt og derfor ønsker han og selge den.

Det jeg har fått med meg er at han sender bilen til min adresse, gjennom et mellomledd, og jeg får muligheten til og teste bilen i fem dager før jeg eventuelt bestemmer meg for om jeg skal ha den eller ikke.

Men hvordan det fungerer i praksis er jeg litt usikker på, så derfor lurte jeg på om noen her i forumet har erfaring med et slikt kjøp? Og kunne hjulpet meg litt, med hvordan jeg bør gå fram. Eller eventuelt hvor jeg kan få hjelp til og gå fram på en sikker og riktig måte.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes hele greia høres ut som en scam.

Hvorfor i alle dager skulle du få låne en bil i fem dager av en privatperson, som i tilegg tar jobben med å kjøre den så langt, helt gratis?

Det er innlysende at man ikke tar med seg en norsk bil til england, det er mye billigere med biler der. Det er noe nesten alle vet, og i alle fall noe man sjekker før man FLYTTER DIT! Jeg ville vært kjempeskepisk til hele greia. Trippelsjekk ramme og motornummer fem ganger til, få papirer på at han eier bilen, og sjekk med Statens Vegvesen.

Lenke til kommentar

Jeg fant annonsen på finn.no

Sier at han kan sende bilen gjennom et selskap, som tar seg av kontrakten og selve betalingen. Jeg må overføre penger, også får jeg prøve bilen i fem dager før jeg eventuelt bestemmer meg. Betalingen blir fryst i mellom tiden.

Lenke til kommentar

Sier at han kan sende bilen gjennom et selskap, som tar seg av kontrakten og selve betalingen. Jeg må overføre penger, også får jeg prøve bilen i fem dager før jeg eventuelt bestemmer meg. Betalingen blir fryst i mellom tiden.

Hva er vitsen med å skrive med slik liten skrift, ser ærlig talt ikke poenget.

Selskapet han viser til kan være ett eget selskap som er med på en eventuell svindel eller rett og slett ett selskap han selv eier og/eller kontrollerer.

Endret av Nasciboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og du tror på denne historien?

Søk litt på nettet, der er masse historier om folk som blir svindlet på denne måten. Og slutt å bruke en slik idiotisk font...

Endret av Dragavon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

styr unna. ikke betal før du har fått sett på og testet bilen. om du får sedd på bilen, ta med deg en som kan mye om biler om du ikke kan de selv, så kan han sjekke om ting er i orden å fortelle deg om du burde kjøpe eller ikke.

hvor mye selger han bilen for? og hvor mye koster den i norge?
om for eksempel koset 500.000kr i norge og han selger for 300.000 kan man jo lukte svindel.
gi litt mer info om bilen, pris osv, så er det sikkert noen på forumet som kan litt om det og kan hjelpe videre med å avgjøre om det er svindel eller ikke.

Lenke til kommentar

Dette ER svindel. Dette er vel den mest kjente svindelen.

Har kjøpt ca 5 biler via mobile.de og kjøpt/solgt litt igjennom finn.no. Den som har gått igjen flest ganger er denne historien. Hvorfor akkurat denne historien? Fordi av alle de talentløse svindlerforsøkene der ute, er dette den mest "troverdige", hvis man er godtroende.

"Bilen blir sendt til deg igjennom et cargo-selskap(eller lignende), hvis du betaler på forhånd. Du skal få prøvekjøre i 5dager(eller mer). blablabla."

Det som skjer da du overfører penger til han/"cargo-selskapet". Er at han tar pengene, og du hører aldri mer i fra han.

IKKE GI FRA DEG PENGER FØR DU HAR SETT BILEN/PERSONEN.

Endret av Kristiansandperson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...