Gå til innhold

Canon 50D vs Nikon D3200

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897

Hei!

I sommer arvet jeg et Canon 50D med en Canon EFS 17-85mm linse. For ikke lenge siden vant jeg et Nikon D3200 18-55mm mkii kit. Jeg er helt blank på foto, men jeg synes det kan virke spennende å lære seg å ta OK bilder. Hvilket av kameraene er best? Jeg vet at 50D begynner å bli gammelt, men henger det fortsatt med?

Jeg burde sikkert inkludere mer info om bruksmåte osv, men siden jeg er helt ny på dette området så har jeg ikke så mye å komme med. Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville beholdt Canon og solgt Nikon. Har hatt begge kameraene selv og 50D er ett mye bedre kamera enn D3200 på alle måter, untatt videofunksjon og bildekvalitet. Dette gjelder kun for de som nistirrer på undereksponerte bilder og leser optiske tester dagen lang, såkalte pixel-peepers.

• Liker 1
Lenke til kommentar

untatt videofunksjon og bildekvalitet.

Enig med Pc-Lynet, men hvis du vil ha video så er videofunksjonen til D3200 viktig. Hvis du foretrekker et lite kamera kan det oså væer et argument for D3200. Du har jo også muligheten av å selge begge hvis du ikke er interesert i å ha et speilrefleksakamera.

Endret av se#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig valg. D3200 er nok mer lagt opp for nybegynnere enn 50D med både Live view og video, men 50D har et bedre objektiv og er mer solid og har større søker. På bruktmarkedet får man nok ikke mye for noen av de, først og fremst fordi 50D er ganske gammelt, og D3200 fordi det er et billig kamera i butikken.

Prøv begge og se hvilket du liker best både i bruk og resultatet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Jeg kommer ikke til å selge D50 uansett. Det var snakk om å beholde D3200 eller ikke. Jeg tror ikke jeg får bruk for vidoefunksjonen så mye at det rettferdiggjør å beholde kameraet. Finnes det dedikerte bruktmarked for kamera, eller er det finn.no som gjelder?

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å selge D50 uansett. Det var snakk om å beholde D3200 eller ikke. Jeg tror ikke jeg får bruk for vidoefunksjonen så mye at det rettferdiggjør å beholde kameraet. Finnes det dedikerte bruktmarked for kamera, eller er det finn.no som gjelder?

Finn.no er også store på foto, men koster penger.

Hvis du ønsker video er 50D midt i blinken for dette, med bruk av tredjeparts softwaren magiclantern, men da burde man være godt over gjennomsnittet interessert i dette :)

Ellers så burde du laste ned siste firmware til kameraet og hvis du bruker Canon sin software er det greit og oppdatere dem også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Stilig. Det virket litt tungvindt (32gb = 6min, ikke lyd osv), men gøy at det er mulighet. Jeg har alltids mobiltelefon i lommen om det skulle være noe smått som jeg vil ta opp på film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...