Knerten Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei! Ja, subject sier det meste. Har to harddisker, og installert xp no på begge. Jeg skal fjerne det ene, og må defor formatere den ene harddisken. Men hvordan får jeg formatert? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Du booter opp fra XP- CD'n og velger innstillingene som fremkommer for bla å formatere diskene dine. Da får du muligheten til å formatere korrekt disk. Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 patition magic eller med en oppstartsdisket for win 98 se. mulighet2: da skriver du inn format<den/de partisjonene som skal fomateres> Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Har prøvd å boote fra cden, men den vil ikke det. Setter den i, men det kommer bare valg om å velge enten xp fra harddisk 1,eller xp fra harddisk 2. Er det en tast ell no du må trykke på for å boote fra cden?? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ofte kan du kome inn i BIOS om du trykker på f.eks DEL tasten under oppstart av maskina. Inne i BIOS'en kan du velge rekkefølga maskina leitar etter kva den kan boote frå. CDROM bør då stå før harddisken. Du kan også måtte trykke ANY tasten når CD'en har boota for at maskina ikkje likevel skal hoppe over til harddisken. Bent Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja, veit. Men jeg kommer ikke inn i bios heller skjønner du, hvertfall ikke ved å trykke del. For det er slik en harry compaq-pc, og derfor får du ikke opp den "energy-skjermen" hvor maskinen finner alle cdrommene og harddiskene osv som er installert (helt i begynnelsen av oppstarten). Og den lysner ikke når jeg trykker del. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja, veit. Men jeg kommer ikke inn i bios heller skjønner du, hvertfall ikke ved å trykke del. For det er slik en harry compaq-pc, og derfor får du ikke opp den "energy-skjermen" hvor maskinen finner alle cdrommene og harddiskene osv som er installert (helt i begynnelsen av oppstarten). Og den lysner ikke når jeg trykker del. Kan være andre knapper som er brukt, f.eks. f-tastene. Jeg hadde en HP maskin og den brukte f9, f10 eller f11 (fant aldri ut det, jeg trykte bare alle) Prøv deg litt frem med f-tastene... :smile: Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Oki. Takker! Skal se om jeg får det til......... Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Er det Compaq du har så bruker du F10 til å komme inn i bios! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg