Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Hei! Jeg har litt forskjellige rabatter på sony.no nå, og ønsker dermed og gå til innkjøp av en Sony Vaio Pro med i5 denne helgen. I flere tester fra noe tilbake i tid, blir det påpekt, at det er store problemer med det trådløse Internett-signalet. Derfor er mine spørsmål; vet noen om dette er fikset? Kan jeg trygt gå til innkjøp av en slik maskin? Og dersom jeg kjøper en slik maskin der det trådløse svikter, vil jeg kunne bytte den inn å få pengene tilbake igjen? http://www.idg.no/pcworld/article277320.ece - Test fra IDG med terningkast 2. Dersom nei, finnes det noen alternativer med så og si de samme spesifikasjonene til samme pris på markedet? Er det noen lignende ultrabøker på vei? Tusen takk for all hjelp! Mvh. Johannes Lenke til kommentar
kim Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Du fortjener ikke svar etter de latterlige bumpene, men siden jeg selv lurer kan jeg hjelpe for min egen del. Jeg hadde tenkt å kjøpe den maskinen, men ble oppmerksom på at wifi var så godt som defekt. Med mindre du sitter i nærheten av ruteren, vil signalet være fryktelig dårlig. Er du på reise eller skole vil du risikere å ikke finne noe nett. Wifien er plassert i selve maskinen, mens det vanlige er å ha den i skjermen. Dette er grunnen til at den er dårlig. Sony har historikk for å gi F i problemer med produktene sine, så det vil ikke bli gjort noe med det. På Sony sine sider er det en forumtråd med over 120 sider med folk som sliter og Sony-representanter som haler ut tiden med lovnader om hjemmebesøk og driver-oppdateringer som ikke endrer noe. Dette var i september, ingenting har skjedd. Når det gjelder alternativer er det dessverre få som kan måle seg mtp på pris. Det nærmeste du kommer er denne http://www.multicom.no/Ultra-W840-14-Full-HD-Matte-4egen-Intel-Core-i7-4500Ue-16GBe-128GB-SSD-1TB-Harddiske-Intel-HD-Graphicse-Uten-operativsysteme-2-kg-Multicom/cat-p/c/p10626884 For øvrig har alle rabatter på Sony.no til alle tider. Tilbudene endrer seg marginalt og samme tilbud kommer igjen etter en stund. Endret 3. november 2013 av kim Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Du fortjener ikke svar etter de latterlige bumpene, men siden jeg selv lurer kan jeg hjelpe for min egen del. Jeg hadde tenkt å kjøpe den maskinen, men ble oppmerksom på at wifi var så godt som defekt. Med mindre du sitter i nærheten av ruteren, vil signalet være fryktelig dårlig. Er du på reise eller skole vil du risikere å ikke finne noe nett. Wifien er plassert i selve maskinen, mens det vanlige er å ha den i skjermen. Dette er grunnen til at den er dårlig. Sony har historikk for å gi F i problemer med produktene sine, så det vil ikke bli gjort noe med det. På Sony sine sider er det en forumtråd med over 120 sider med folk som sliter og Sony-representanter som haler ut tiden med lovnader om hjemmebesøk og driver-oppdateringer som ikke endrer noe. Dette var i september, ingenting har skjedd. Når det gjelder alternativer er det dessverre få som kan måle seg mtp på pris. Det nærmeste du kommer er denne http://www.multicom.no/Ultra-W840-14-Full-HD-Matte-4egen-Intel-Core-i7-4500Ue-16GBe-128GB-SSD-1TB-Harddiske-Intel-HD-Graphicse-Uten-operativsysteme-2-kg-Multicom/cat-p/c/p10626884 For øvrig har alle rabatter på Sony.no til alle tider. Tilbudene endrer seg marginalt og samme tilbud kommer igjen etter en stund. Takk for svar! Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Alternativet hvis det er den maskinen du absolutt vil ha er vel å kjøpe en USB WiFi adapter som finens for en hundrelapp og oppover. Endret 6. november 2013 av se# Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Skriver dette innlegget fra min Sony Vaio Pro 13 som jeg mottok i september og som jeg hittil aldri har hatt trådløse problemer med, og det sier litt siden jeg på jobb (hvor jeg hovedsaklig bruker denne til privat bruk siden den er så jævlig lett å dra med meg) hvor den trådløse dekningen suger så enormt at f.eks. mobilen min, en HTC One ikke en gang finner et eneste trådløst nettverk med mindre jeg flytter meg 20 meter nedover i gangen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Skriver dette innlegget fra min Sony Vaio Pro 13 som jeg mottok i september og som jeg hittil aldri har hatt trådløse problemer med, og det sier litt siden jeg på jobb (hvor jeg hovedsaklig bruker denne til privat bruk siden den er så jævlig lett å dra med meg) hvor den trådløse dekningen suger så enormt at f.eks. min, en HTC One ikke en gang finner et eneste trådløst nettverk med mindre jeg flytter meg 20 meter nedover i gangen.. Du har nok vært heldig med din maskin. Jeg gambler ikke på at jeg er det samme. Går til innkjøp av en samsung 9 ativ book da jeg regner det som en bedre maskin på alle områder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå