Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal på ferie, utan PC og utan internett. Vil bruke minnet i nettbrettet (Sony, Xp Z med Android med 64GB) som backup lagringsplass for bileta. Korleis kan ein enkelt overføre bilete frå kamera til nettbrettet? Kva utstyr og eller kablar trengs? Kamera har USB, eit har òg hdmi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnekortleser til nettbrettet vil jeg tro er den beste løsningen. Et enda bedre alternativ er å kjøpe et par ekstra minnekort, så slipper du å bruke nettbrettet som mellomlagring.

Enig at minnekort ekstra høres ut som et bedre alternativ, men hvis målet ikke er mer plass, bare backup vil en kortleser tilkoblet nettbrettet fungere, gitt at brettet supporterer det.

Lenke til kommentar

Enig at minnekort ekstra høres ut som et bedre alternativ, men hvis målet ikke er mer plass, bare backup vil en kortleser tilkoblet nettbrettet fungere, gitt at brettet supporterer det.

Ja, føremålet var backup lagringsplass, ikkje meir plass. Gløymte å ta med at eg òg disponerer ein laus minnekortlesar brukt på PC, men eg ser ingen kablar som kan brukast ml minnekortlesar og nettbrett. Er svaret på det usbA til usbB kabel som Nautica foreslår?

Endret av klaps
Lenke til kommentar

Ja, føremålet var backup lagringsplass, ikkje meir plass. Gløymte å ta med at eg òg disponerer ein laus minnekortlesar brukt på PC, men eg ser ingen kablar som kan brukast ml minnekortlesar og nettbrett. Er svaret på det usbA til usbB kabel som Nautica foreslår?

Jeg kjenner ikke ditt nettbrett, men for at en vanlig minnekortleser skal funke må brettet ha en port som kan brukes og kunne fungere som USB host controller. Samsungs nettbrett gjør det, men ikke sikker på om alle Andoidenheter gjør det. Et google-søk viser at det finnes apper for det, men det forutsetter fortsatt at du har en USB-port som kan brukes.

Edit: Som Nautica skrev kan du bruke WiFi også, men antok kameraet ditt ikke hadde det siden du spør.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...