PaladinNO Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Mitt nye Asus GTX 780 DCII kom med Posten idag, men når jeg skal innstallere driveren, så vil ikke applikasjonen starte - jeg får startet install wizard'en, men når selve driveren skal legges inn, så kjører .exe filen, men jeg får ikke opp noe på skjermen. Problemet er at jeg har en bug/selvforskyldt (sikkerhets?) innstilling på maskinen som hindrer Nvidia driveren (og enkelte andre applikasjoner) i å starte som normalt... Her er hva som skjer når jeg f.eks. prøver å innstallere ny versjon av CCleaner (vedlegg) - eksisterende innstallasjon av CCleaner fungerer fint. Når jeg starter f.eks. CrystalDiskInfo, så starter .exe filen, men jeg får aldri programmet opp på skjermen - samme som nå skjer med Nvidia driveren. Alt dette fungerer på laptopen, og jeg har prøvd å sammenlikne innstillingene mellom disse maskinene, men har sålangt ikke funnet ut hva som hindrer programmene i å kjøre/la seg innstallere som dem skal på desktopen. OS på begge maskinene er Windows 7 Ultimate 64-bit. Edit: Med utgangspunkt i at dette ikke skyldes noe virus (jeg kjørte en full scan med Malwarebytes, men jeg fant ikke noe), så lurer jeg på om det er noe som er skjedd med måten Windows leser .exe filer på...jeg søkte på nettet rundt det, men ting ser enten ut til å være i orden, eller veledningen gjaldt bare for eldre versjoner av Windows. Med det sagt, så er det sikkert noe jeg har oversett - dette problemet er helt nytt for meg, så jeg aner ikke hvor jeg skal starte å lete. Edit 2: Problemet gjelder ikke alle .exe filer/programmer, men kun enkelte...og hva de programmene har tilfelles mtp. hvordan .exe filen er kompilert og hvordan Windows leser disse, det aner jeg ikke. Edit 3: Jeg prøvde å boote i safe mode, bare for å se om det lot seg gjøre å innstallere grafikkdriverne da, eller ihvertfall se om selve installeren startet, men det var samme problemet da: .exe filen kjører, men det skjer ikke noe - ingen feilmelding eller noe som helst. Jeg fikk ved boot en noe underlig feilmelding (har fått denne et par ganger før): "your current security settings do not allow this to be downloaded"...hva slags security settings er dette? Jeg har riktignok slått av UAC og et par ting under services.msc, samt Windows Index og Internet Explorer, som, etter google-søk, ikke skulle ha noe med dette i gjøre...tror jeg ihvertfall. Jeg håper å kunne få fikset dette uten å måtte re-innstallere Windows, og dermed også samtlige spill, programmer, custom tweaks osv. Endret 3. november 2013 av PaladinNO Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Her er de services som er slått av - er det noe her som skulle forhindre enkelte .exe's i å kjøre skikkelig? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Tipper feilen skyldes at du har satt sikkerhetsnivået i Internet Explorer så høyt at installasjonsprogrammer ikke får lov til å laste ned nødvendig data. For å løse problemet, gjør følgende: a. Open Internet Explorer. b. Click Tools and then options. c. Click on the security tab. d. Select the Internet Zone. e. Click on the Custom Level Button and then scroll down to Download. f. Make sure to enable File download. g. Click Apply and Ok h. Restart Internet Explorer and check if that helps. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Vel, jeg har disablet IE også under Windows Features...men jeg skal prøve å slå IE på igjen, restarte, og så gi en tilbakemelding. "Internet Explorer 8" er nå aktivert. Edit: Vel, jeg er kanskje på rett vei, men når jeg starter Internet Explorer får jeg en feilmelding - trykker jeg på OK, så bare lukker IE seg igjen. Og hvis jeg trykker på Internet Options fra Control Panel, så skjer det ingenting. Jeg får også samme feilmelding hvis jeg prøver å trykke på F1 (Windows Help) i f.eks. explorer. Jeg tror (les: mener å huske) jeg har slått av Windows Help...men jeg finner ikke igjen muligheten for å slå det på igjen noe sted: "Help and Support" står ikke listet under services.msc. Jeg fikk "Help and Support" tilbake på services.msc-listen med et reg-script. Jeg prøvde å trykke Esc før feilmeldingen kom i IE, og prøve å komme inn på internet options via IE - men da fikk jeg denne feilmeldingen: Jeg får også denne feilmeldingen, når jeg ønsker tilgang på enkelte Windows innstillinger: Edit2: Jeg kjører IE 8 - vil/kan det hjelpe å oppgradere til IE 10? Det virker som Internet Explorer er akkurat sånn som kvinnfolk: can't live with it - can't live without it. Endret 3. november 2013 av PaladinNO Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 (endret) -- Lagt til edit i posten over - kan en moderator vennligst fjerne dette innlegget -- Endret 3. november 2013 av PaladinNO Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Update: Jeg la inn IE 10 (via Windows Update), og nå kommer jeg inn på internet options, både via IE-> Tools -> Internet Options og via Control Panel. Nå har jeg resatt alle sikkerhetsinnstillinger, så nå får jeg se om ting virker... Edit: Ja, nå virker ting - innstallasjon av CCleaner, Nvidia-driver osv! Så alt som skulle til var altså å innstallere IE 10... Edit2: Det nye GTX 780 kortet er nå montert, og driver lagt inn...alt synes å være i orden. 780 kortet blir også "godkjent" av MSI Afterburner og eksisterende, ønsket vifteprofil. Endret 4. november 2013 av PaladinNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå