daniel.endal Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Hei! Jeg og en kompis har diskutert nå i to dager og vi står hver på vårt(jeg er gamer og han er overintressert film- og fotoentusiast). Det vi lurer på er hvem som trenger mest kraft i maskinen sin; er det en gamer som vil ha full HD oppløsning og 60-100 FPS eller en som redigerer full HD film? Spørsmålet er da så enkelt som hvilken oppgave som krever mest. Noen som har god peiling på dette? Mvh Daniel Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Det er vel så enkelt at det er to forskjellige oppgaver som har forskjellige krav til ytelse. Videoredigering krever mye av diskene, noe spilling ikkje gjør. Videoredigering bruker mye mye minne, for spill så ser du lite forskjell over 8GB. Begge oppgavene krever mye av prosessor, mens spilling trenger ett godt skjermkort mere enn videoredigering gjør. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Litt vanskelig å sammenligne de to tingene. I Gaming så er det et godt skjermkort som er viktigst, mens Redigering så er det CPU som er viktigst. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg vil si at dere begge har rett. Altså likestille videoredigering og gaming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå