merterje Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg har en grønnlig Mazda 323 - 1998 modell, og har 3 lakkskader. De er faktisk hver ikke stort større enn en 5-kroning, og jeg mener det er bortkastet og begynne med full nedsliping, 2 lag med grunning og lakk igjen utenpå der. Jeg mener at det er greidt bare å slipe forsiktig ned, og deretter ha på lakken direkte med pensel. Hvis jeg sprøyer lakken på må jeg jo bruke større område, derfor kan jeg sprøye litt lakk i en boks og så bruke en ekstremt fin pensel og pensle på. Så vips er det gjort. Bilen er jo gammel også, men litt av hvert her og der og lakkskadene er ikke så synlig. Vet ikke om noen er enig med meg her? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Du må bruke grunning med mindre du vil gjøre jobben flere ganger. Ellers ser jeg ikke helt problemet med å bruke spray. Du får forresten kjøpt lakk i små beholdere med en liten pensel i lokket, ser ut som neglelakk. Jeg har imidlertid ikke særlig god erfaring med dette på annet enn veldig små steinsprutskader. Endret 2. november 2013 av Sentenza Lenke til kommentar
merterje Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Du må bruke grunning med mindre du vil gjøre jobben flere ganger. Ellers ser jeg ikke helt problemet med å bruke spray. Du får forresten kjøpt lakk i små beholdere med en liten pensel i lokket, ser ut som neglelakk. Jeg har imidlertid ikke særlig god erfaring med dette på annet enn veldig små steinsprutskader. Hørt med en kar som mener det fins en type billakk, slik at en ikke behøver å grunne, da lakken vissnok skal inneholde en form for grunning.også Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hvis noe virker for godt til å være sant er det som regel det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå