Animalnut Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Nå har det seg sånn at jeg skal oppgradere pcen min og er lite gira på å bruke penger på en ny strømforsyning... men må jeg så må jeg...Nå har jeg denne :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380300550w corsairjeg skal oppgradere pcen tilIntel® LGA1150 Core i7-4770KKingston DDR3 HyperX Red 1600MHz 16GBMSI Z87-G45 GAMING, Socket-1150MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX må jeg kjøpe ny strømforsyning eller funker den jeg har?ellers tanker på pros, skjermkort osv? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 En bedre strømforsyning bør nok vurderes med oppdateringen dine. Lenke til kommentar
Animalnut Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 En bedre strømforsyning bør nok vurderes med oppdateringen dine. Takk for svar har lite peiling på dette. bør jeg gå etter mest mulig watt eller vil en nyere strømforsyning med omtrentelig like mange watt gjøre jobben? Den jeg har er vel omtrent 5-6 år gammel. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg ville ikke kjøpt ny før du har testet om det er nok med den gamle! Lenke til kommentar
Animalnut Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Jeg ville ikke kjøpt ny før du har testet om det er nok med den gamle! Takk for svar hvordan vet jeg at det er nok da? jeg setter ikke de nye delene i fare på noe slags måte ved å bruke en så gammel strømforsyning? strøm høres skummelt ut Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpe en ny garantert. Fordelene med en ny blir klart store! Gå etter watt Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Takk for svar hvordan vet jeg at det er nok da? jeg setter ikke de nye delene i fare på noe slags måte ved å bruke en så gammel strømforsyning? strøm høres skummelt ut Du setter ikke akkurat delene i fare, men du kan oppleve at komponentene ikke får nok strøm og dermed sliter alle komponentene og pcen vil ikke fungere optimalt eller stoppe. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Nå har det seg sånn at jeg skal oppgradere pcen min og er lite gira på å bruke penger på en ny strømforsyning... Det er vel temmelig feil innstilling. En stabil, god strømforsyning er vel nesten den viktigste komponenten av alle i en PC. Hvis strømforsyningen ikke er god nok påvirker det alt... Lenke til kommentar
Animalnut Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Da blir det ny jeg fant for eksempel denne :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771931850w førpris 899 nåpris 645,- høres jo greit ut? Endret 2. november 2013 av Animalnut Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Gå etter watt Nei, gå etter kvalitet og stabilitet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg har ikke troa på at du trenger så mye watt. Du taper ingenting på å prøve først, om ikke annet enn et par tre dager med å vente på frakt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Høres grei nok ut og den vil nok takle resten av komponentene. Nei, gå etter kvalitet og stabilitet. Såklart, men hjelper ikke om den er stabil og har god kvalitet når den ikke greier å levere strøm. Såklart så skal man gå etter kvalitet og stabilitet. Det regner jeg med at de fleste vill ha gjort, men når det kommer til selve strømforsyningen så skal man gå etter watt. Edit: Rotete innelg Jeg har ikke troa på at du trenger så mye watt. Du taper ingenting på å prøve først, om ikke annet enn et par tre dager med å vente på frakt. Prøve den gamle kan han jo gjøre om han vil, men jeg hadde ikke gjort det når jeg vet at man kan få noe av bedre kvalitet, stabilitet og med mer kraft enn denne gamle boksen. Lenke til kommentar
Animalnut Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 jeg tror jeg går for den som jeg linket til over her ser ut som et greit produkt til en grei pris Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Forferdelig mye synsing her. Det er ingen grunn til å skifte strømforsyning. CPU + GPU har en TDP på tilsammen 314W. Selv med fratrekk for alder bør strømforsyning på 550W holde plenty. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Omnithunder er korrekt i det han sier, og skulle det oppstå problemer pga. alder e.l kan du bestille en ny, tar tre dager med posten! 600 kr spart som du kan kjøpe noe annet kult for! Lenke til kommentar
bredean Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Du kan jo prøve denne siden http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp for så å bedømme selv om du trenger en ny PSU. Lenke til kommentar
Animalnut Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Du kan jo prøve denne siden http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp for så å bedømme selv om du trenger en ny PSU. Vis jeg fylte ut alt riktig ble det 350w - 400w recommended faktisk ser ut til at jeg har noe å gå på.. Endret 2. november 2013 av Animalnut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå