Gå til innhold

Holder denne til min pc?

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg skal oppgradere pcen min og er lite gira på å bruke penger på en ny strømforsyning... men må jeg så må jeg...

Nå har jeg denne :
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380300
550w corsair

jeg skal oppgradere pcen til
Intel® LGA1150 Core i7-4770K
Kingston DDR3 HyperX Red 1600MHz 16GB
MSI Z87-G45 GAMING, Socket-1150
MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX

må jeg kjøpe ny strømforsyning eller funker den jeg har?
ellers tanker på pros, skjermkort osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bedre strømforsyning bør nok vurderes med oppdateringen dine.

Takk for svar :) har lite peiling på dette. bør jeg gå etter mest mulig watt eller vil en nyere strømforsyning med omtrentelig like mange watt gjøre jobben? Den jeg har er vel omtrent 5-6 år gammel.

Lenke til kommentar

Takk for svar :) hvordan vet jeg at det er nok da? :dribble: jeg setter ikke de nye delene i fare på noe slags måte ved å bruke en så gammel strømforsyning? strøm høres skummelt ut :dribble:

Du setter ikke akkurat delene i fare, men du kan oppleve at komponentene ikke får nok strøm og dermed sliter alle komponentene og pcen vil ikke fungere optimalt eller stoppe.

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at jeg skal oppgradere pcen min og er lite gira på å bruke penger på en ny strømforsyning...

Det er vel temmelig feil innstilling. En stabil, god strømforsyning er vel nesten den viktigste komponenten av alle i en PC. Hvis strømforsyningen ikke er god nok påvirker det alt...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg har ikke troa på at du trenger så mye watt. Du taper ingenting på å prøve først, om ikke annet enn et par tre dager med å vente på frakt.

Lenke til kommentar

Høres grei nok ut og den vil nok takle resten av komponentene.

Nei, gå etter kvalitet og stabilitet.

Såklart, men hjelper ikke om den er stabil og har god kvalitet når den ikke greier å levere strøm. Såklart så skal man gå etter kvalitet og stabilitet. Det regner jeg med at de fleste vill ha gjort, men når det kommer til selve strømforsyningen så skal man gå etter watt.

Edit: Rotete innelg

Jeg har ikke troa på at du trenger så mye watt. Du taper ingenting på å prøve først, om ikke annet enn et par tre dager med å vente på frakt.

Prøve den gamle kan han jo gjøre om han vil, men jeg hadde ikke gjort det når jeg vet at man kan få noe av bedre kvalitet, stabilitet og med mer kraft enn denne gamle boksen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Omnithunder er korrekt i det han sier, og skulle det oppstå problemer pga. alder e.l kan du bestille en ny, tar tre dager med posten! 600 kr spart som du kan kjøpe noe annet kult for! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...