Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil cpu til HK, mulig å få dette stabilt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hovedkortet støtter FX-8120 fra BIOS versjon F2, august 2011. Mulig hovedkortet har den, men kommer an på når du kjøpte det. Siste stabile BIOS er F8, finner de på Gigabyte support.

Ok, har updata bios, men så på cpu support list at mitt hovedkort bare støttet 8core me 90w ikke den typen jeg har med 125w.

Har ikke det noe å si?

Lenke til kommentar

Det så jeg faktisk ikke at FX-8120 som du har er på 125W. CPU'ene er jo like slik sett, det eneste er nettopp TDP. Under normalt bruk vil du neppe merke noe da FX-8120 ikke bruker så mye effekt, det er når du spiller eller driver med program som krever CPU kraft, da kan det nok hende at CPU'en ikke får nok guffe.

Så hvis strømstyring på hovedkortet begrenser maks effekten til CPU, da kan systemet bli ustabilt. CPU'en, FX-8120, vil jo ikke kjøre med mer enn ca 75 % "guffe".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det så jeg faktisk ikke at FX-8120 som du har er på 125W. CPU'ene er jo like slik sett, det eneste er nettopp TDP. Under normalt bruk vil du neppe merke noe da FX-8120 ikke bruker så mye effekt, det er når du spiller eller driver med program som krever CPU kraft, da kan det nok hende at CPU'en ikke får nok guffe.

Så hvis strømstyring på hovedkortet begrenser maks effekten til CPU, da kan systemet bli ustabilt. CPU'en, FX-8120, vil jo ikke kjøre med mer enn ca 75 % "guffe".

Litt på sidelinja - jeg har nettopp kjøpt en FX-8350 Black Edition til mitt 990FXA-GD65 kort (riktignok MSI sitt kort) og i følge CPU support lista til MSI så støttes den prosessoren (etter BIOS-oppdatering). Jeg trodde det i bunn og grunn var samme hovedkortet? Noen som vet om jeg kommer til å få problemer med mitt oppsett i så fall? Litt trist om det ikke utnytter all krafta, da jeg har lagt noen tusenlapper i ny hardware (CPU, GPU, PSU) for max utnyttelse av dette AM3+ kortet.

Hva er egentlig forskjellen på gigabyte-kortet og MSI-kortet?

Lenke til kommentar

Hvis FX-8350 støttes etter BIOS oppdatering, skal det i teorien gå bra. I praksis vet man ikke før man prøver. Jeg tror ikke at du skal få problemer, men som sagt, det er kun å prøve og se hva som skjer.

Forskjell mellom Gigabyte HK og MSI er vel at Gigabyte kortet har flere PCIe spor, eller så er de vel kanskje så like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...