Gå til innhold

Stipend for andre år på Folkehøgskole?

ThatOneGuy

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å søke stipend fra Lånekassen for ett år til på folkehøgskole. Folkehøgskolen jeg er på blir ikke betalt av lånekassen, og lurer på om det er mulig å få stipend fra dem selv om jeg har vært på folkehøgskole før og har ikke søkt penger der tidligere. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel i utgangspunktet helt uproblematisk. Man har rett på 8 års støtte til høyere og annen utdannelse. Folkehøgskole går under annen utdannelse.

Så bra! Jeg vet at søknads fristen er 15 November, men veit du når evt. man får svar? varierer det?

Lenke til kommentar

Så bra! Jeg vet at søknads fristen er 15 November, men veit du når evt. man får svar? varierer det?

Man får som regel svar i løpet av få dager. Det er rullerende opptak der førstemann-til-mølla-prinsippet gjelder.

Støtte fra Lånekassen til Folkehøgskole kan du få i maksimum to år.

Lenke til kommentar

Man får som regel svar i løpet av få dager. Det er rullerende opptak der førstemann-til-mølla-prinsippet gjelder.

Støtte fra Lånekassen til Folkehøgskole kan du få i maksimum to år.

Jeg var på Lånekassen for å søke stipend, men det så ut som at jeg kunne bare søke for høsten 2013 og våren 2014, ikke høsten 2014 da skolen faktisk starter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...