Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hallusinerer om nettene uten å sove

Velosiraptor7

Anbefalte innlegg

om nettene mens jeg er lys våken kan jeg hallusinere greiner og mange rare ting som står ved senga mi. jeg prøver å ta tingene med hendene, men da forsvinner de. saken er at når jeg prøver å ta tingene jeg ser så må jeg jo tro at de er ekte, siden jeg prøver å ta de. jeg vet ikke hva jeg tror. dette skjer bare de nettene jeg sover litt dårlig, men i dagmorges skjedde det noe. jeg halvsov og våknet og hallusinerte at telefonen ringte. jeg tok hånda opp til øret og sa halo. da jeg kom til meg selv hadde jeg fortsatt hånda på øret. mobilen hadde ikke ringt for jeg sjekket det. er dette også noe jeg bør ta opp med psykiateren jeg går til? saken er at jeg ikke har sovet eller er ikke på vei til å sovne når synene kommer. jeg har barre lukkede øyne for å prøve å sovne, og da jeg lukker øynene opp ser jeg ting. en natt satte jeg meg opp og pekte ppå en ting jeg såg bevege seg på veggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er den samme brukeren som spurte om du hadde asperger syndrom i den andre tråden.

Hvis du ikke har tatt medisinene dine i det siste må du begynne å ta dem igjen.

Generelt så legges det lite vekt på ting som skjer i overgangen mellom søvn/våkenhet under diagnostisering av psykiske lidelser, ettersom det er så vanlig med rare opplevelser i denne fasen. F.eks har jeg våknet av at brannalarmen hylte kjempehøyt, men det gjorde den ikke på ekte. Og trodd at jeg hadde innbruddstyver i huset, men så var det bare en drøm. Jeg har til og med kløpet meg i armen, og spurt folk om jeg drømte, og de sa nei, og jeg trodde alt var virkelig, men plutselig så våknet jeg!

Du bør ta det opp med din psykiater hvis du er i tvil. Også det at du ikke får sove kan du ta opp hvis det skjer ofte.

Husk at alle som svarer her er vanlige folk som ikke har mer greie på ting enn deg. Ikke tro på alt du leser, folk kan ta feil. Anonymous poster hash: c88cd...af7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...