sleden Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 hei håper noen kan hjelpe meg snarest mulig! Når jeg spiller så får jeg svart skjerm etter 30 minutter ca med full grafikk, uten lag og med god FPS, pceen kjører fortsatt men jeg er nødt til å holde på slå av knappen for å slå den av. Jeg bare håper at det ikke er noe galt med utstyret og håper på hjelp snarest. Jeg har nettop bygd en pc med I7 4770K LGA 1150, ASUS z87 DELUXE HK, CORSAIR DOMINATOR 16GB 1866MHZ, PSU Corsair 1000watt, cooler master kjøler, SAPPHIRE R 290x skjermkort, SAMSUNG SSD DISK. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Den går varm. Sjekk at du har montert kjølere korrekt, og kjør burn-in tester over tid mens du nøye følger med på temperaturene. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Last ned SpeedFan på Pcen din også sjekker du under spillingen hvor høye temperaturer du etter hvert kan få inni maskinen din. Dette er mest sannsynlig at maskinen blir varm og at du dermed f eks har montert vifte eller lignende feil. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 hmm ok jeg skal teste speedfan så er jeg straks tilbake Lenke til kommentar
sleden Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) ok nå har jeg spilt i 20 minutter. Speedfan viste 20% på GPU FAN og temperaturen viser 87 grader noe som jeg vil tro er veldig høyt? jeg kan stille viften opp slik at den blir kjøligere men da bråker det mye (edit) den høyeste temperaturen jeg får på CPU greiene er +- 40 grader Endret 2. november 2013 av sleden Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Ok, 87 grader er for mye, ja! Der har vi nok grunnen til at maskinen din slår seg av. Min HP maskin ligger hele tiden på rundt 75 og da er den virkelig glovarm og den er alltid under sterk belastning. Jeg kan heller ikke si at bærbare Hp maskiner som blir produsert har de beste vifteløsningene. Prøv å still Viften opp litt. Også ser du igjen hvordan det går via SpeedFan. Prøv å få temperaturen ned i 70 grader så der du hvordan det går det går da Lenke til kommentar
sleden Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 er det normalt at det er sånn? jeg skal kjøre viften på 60% så går det nok greit men den bråker som et uvær:) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Det må du nok bare tåle. Kjør viften opp til 60 % eller som så mer slik at temperaturen kommer ned i 70 grader i snitt når du spiller. At maskinen bråker må du bare regne med. Du kan eventuelt oppgradere kjøleren da... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 87 grader er ikke varmt for 290X som er laget med tanke på å kjøre med 95 grader i laaaang tid. Bare se alle review av det kortet, det kommer lett opp i 90 grader. Helt normalt at det blir så varmt faktisk, som sagt, temperatur "target" er faktisk 95 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå