gutt_94 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Hei. Jeg er en gutt på 19 år.De siste to ukene har vært harde for min del. Jenta som jeg har vært sammen med i snart to år er jeg nå ikke i et forhold med lengre, grunnet mye krangling, lite seksuell-lyst fra hennes side og generelt fordi vi ikke klarte å fungere helt som et par. Det var super bra når det var bra, og ufattelig kjipt når det var ikke så bra...! Greia er at jeg har hatt noen nære og gode venner før, men har nå mistet kontakten med dem grunnet forskjellige skoler/militæret osv... De siste tre ukene når jeg og exen min ikke har vært i et forhold lengre, så har vi kranglet en del selvom vi ikke har vært kjærester engang og jeg har kjedet meg noe helt enormt, ettersom at jeg kun har noen nye "venner" som jeg har kommet i litt bedre kontakt med gjennom at vi går i samme klasse. Vi er derimot ikke noe særlig sammen på fritiden... Jeg står opp, drar på skolen, drar hjem, ser på tv og er på pcen i timesvis og så legger jeg meg. Dette er noe helt nytt for meg, ettersom at exen min og jeg var sammen så og si hver eneste dag og sov sammen flere ganger i uken. Jeg merker at når kvelden tar på, og jeg har sittet alene i timesvis, at jeg blir mer trist og lei meg for at jeg til slutt har sittet så og si en hel uke uten å ha vært noe særlig med venner, eller gjort noe særlig sosialt. Helgene er noe jeg egentlig ikke verdsetter like mye lengre, fordi jeg kun blir sittende hjemme på pcn/se på tv dagen lang. Noen som har noen erfaringer/tips/formeninger - HVA SOM HELST? Jeg går snart i veggen........ Endret 1. november 2013 av gutt_94 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Du vil altså ikke være i forhold med denne jenta? Greit å få det etablert. Hva med dataspill, sitte på skype med kompiser og game? Grave deg ned i skolearbeid? Fritidsaktiviteter? Bruke tid med venner? Å tilbringe tid alene etter et brudd er det verste du kan gjøre. Slo selv opp med min kjæreste for 3 måneder siden, og det gikk vel 2-3 uker før jeg hadde en eneste kveld alene. Den kvelden søg. De andre ukene var helt grei. Inntok ganske mye alkohol (fadderuke og ny skole (høyskole)) i samme slengen, som hjalp. 2 Lenke til kommentar
gutt_94 Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 @toppris Greia med jenta er vel den at forholdet ikke er sunt for noen av oss, kranglingen var så jævlig... Men på en annen side så blir det et slags dilemma når jeg savner henne så jævlig, men vet at et forhold med henne vil føre til mere krangling, og hun er ikke særlig interessert hun heller pga. de samme tingene har hun sagt! Spiller tvspill av og til, men er mer det at jeg skulle ønske jeg hadde et større sosilt nettverk og hadde mer å gjøre på fritiden. Jeg er rimelig depressiv for tiden, hater å være alene hele tiden og føle at folk ikke har noe interesse i å ville være med meg... Høres ut som jeg sutrer og synes sykt synd på meg selv, men har ikke noen å prate med dette om og har det bare kjipt.Godt å høre at du har kommet deg greit ut av din situasjon i hvertfall! Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Savner du henne, eller savner du å være i et forhold? Hva lener du mest mot? Kan du se for deg å være i et forhold med en annen jente per dags dato? Vet ikke om du har hørt den før, men det er ofte lett å forvirre det å ville være i forhold med eksen igjen, eller bare det å være i et forhold generelt. Etter to år med kjæreste har du nok utviklet deg til å foretrekke livsstilen der du sjeldent er alene, nettopp fordi du er i et forhold. OK - Du vil altså ha et fokus på et sosialt liv. Da er det bare én ting å gjøre, og denne sier seg selv. Hva med å begynne å trene styrketrening (finn deg en å trene med, så har du en fast venn der), melde deg opp på idrettslag, osv.osv. Her regner jeg med at du selv kan dikte opp haugevis av sosiale aktiviteter å gjøre. Hvordan føler du at folk ikke har noen interesse med å være med deg? Anser de deg som en douchebag, eller er du en grei kar? Hvis det siste, så skal det ikke være noe problem. Det skal ikke så mye til for at småprat i timen med en kar/jente kan utvikle seg til en sosial sammenkomst senere på kvelden vel? Lenke til kommentar
gutt_94 Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 @toppris Savner henne når vi ikke kranglet, hun var så fantastisk å være med når alt var bra! Vi hadde samme humor, delte noen like interesser og vi kunne sitte å prate og bare ha det skikkelig hyggelig sammen! Savner nok litt begge deler, henne, og det å være i et forhold. Å begynne å trene er noe jeg har tenkt på, og noe jeg kanskje virkelig bør gjøre. Både for å komme på andre tanker og for å få et sunnere og mer gledelig liv. Jeg ser på meg selv som en hyggelig fyr, ikke douchebag i det hele tatt egentlig. Interessert i klær og liker å se greit kledd ut, men er derimot 1,70 høy, blondt hår og ikke så veldig muskuløs. Føler at stedet jeg kommer fra har en del personer som sikter sin interesse heller mot folk som har utseendet med seg.I kveld er en sånn typisk kveld jeg har nevnt. Jeg sitter i stua, foreldrene mine sover, jeg har tven på i bakgrunnen kun for å føle at noe "skjer" rundt meg og jeg er ganske lei meg. Er en ganske følsom person og har lett for å bli lei meg. Jeg føler meg bare tom, jeg sitter å tenker på hvor kjedelig morgendagen kommer til å bli, og det gjør meg bare mer trist. Lenke til kommentar
gutt_94 Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 og er fult klar over at det høres ut som at jeg bare syter og sipper, men har virkelig ingen andre å prate med dette om og føler jeg ikke klarer å holde det inne og for meg selv lengre... Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 [...]men har virkelig ingen andre å prate med dette om og føler jeg ikke klarer å holde det inne og for meg selv lengre... Er jo det forumet er for Du må selv ta tak for å gjøre ting bedre. I en alder av 19 skulle jeg jo tro at mange av de i klassen din skal vel ta seg noen pils i morgen. Mulighet for å ta kontakt med noen og høre hva som skjer på kvelden? Skal forøvrig selv ta kvelden nå, og foreslår at du ikke sitter oppe i flere timer og er lei deg. Det sosiale presset handler som oftest om hva du gjør på kveldstiden, så prøv heller å sov igjennom den perioden idag. Lenke til kommentar
gutt_94 Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 ja, er nok en del som skal ut så får sjekke ut det litt... Går nok og legger meg jeg også ja, takk for råd! Hyggelig å ha noen å prate litt med om alt mulig! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg synes styrketrening er veldig positivt, få med deg en venn eller to, sett dere et realistisk mål og lag avtaler. Er du en god venn bryter du dem ikke, og du har ikke noe annet valg enn å være sosial og gjøre noe bra for helsa samtidig, som også gir mestringsfølelse! Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Et annet godt råd er også å lære seg å trives i sitt eget selskap. Da blir det ikke fullt så kjedelig. Det er ikke lett å lære det, men det er mulig. Ellers vil jeg ønske deg lykke til. Det meste ordner seg. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Drit i styrketrening og alt slik om du faktisk ikke er interessert i det. Nå så jeg du nevnte trening så det er vel og bra. Melder du deg inn i et idrettslag/starter på en ny idrett blir du jo på en måte "tvunget" til å bli kjent med nye folk mer enn om du bare stikker på studio med en gammel kompis. Det kan jo være et tips.Støtter Maximalyd sitt siste råd her. Det er utrolig viktig. Du skal fint klare å være hjemme alene en hel helg å ha det gøy. Gjør du ikke det, trives du ikke i ditt eget selskap. Dette er livsviktig. Du kan klare det. Etterhvert vil du sette utrolig stor pris på det også.Lykke til fra meg også! Noen ting tar litt tid her i livet, men ikke gi opp og se lyst på det. Plutselig en dag snur det seg. Man vet aldri når. Lenke til kommentar
2ore Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Støtter forslaget om styrketrening. Det er gøy, øker selvtilliten og selvfølgelig ser man jo bedre ut etterhvert. Dessuten sitter du igjen med følelsen av å i alle fall gjort noe produktivt på en ellers kjedelig dag etter en tung økt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå