Gå til innhold

Anbefalt rom temp til poweredge servere.

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i 4 gamle travere, dell poweredge 2850 for å være nøyaktig, og disse genererer voldsomme mengder med varme. De står nå på ett "kott" i leiligheten for å dempe støyen til stue og soverom, men det betyr at antall liter luft som serverene har å kjøle med reduseres.

Jeg har satt en luftrenser som flytter greie mengder med luft i døra, som drar inn romtemperert luft og spyr den inn i "kottet" etter 12 timer drift viser måleren i rommet at temperaturen ligger på 29C.

Diskene (scsi disker) ligger på ca 40, og alle prosessorene ligger på mellom 45 og 55C. Dette er quad core xeon prosessorer, 2stk i hver server, totalt 8stk

Er dette ok temperaturer hvis man skal drifte disse over lang tid i dette rommet, eller må jeg finne en bedre løsning ?

Edit : Kan også legge til at viftene virker til å gå relativt rolig i forhold til når du starter serveren. Jeg tipper de går på ca 50%, men jeg er ikke helt sikker. De går hvertfall på langt under 100%.

Endret av Pòǹdùs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt ok temperaturer. Er CPU under last når du sjekker? Hvis ikke, så ville jeg forsøkt å byttet pasta på samtlige.

Serverene var under vanlig last. Jeg har prøvd å stresse den ene som kjører windows med prime95, og da makset tempen ut på 68, men det var fortsatt kapasitet igjen på viftene, de gikk på 75%. Testen gikk i ca 1 time og økte rom temp til 31 C.

Det er ett lite rom :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...