Hèxacôres Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Jeg har fått tak i 4 gamle travere, dell poweredge 2850 for å være nøyaktig, og disse genererer voldsomme mengder med varme. De står nå på ett "kott" i leiligheten for å dempe støyen til stue og soverom, men det betyr at antall liter luft som serverene har å kjøle med reduseres. Jeg har satt en luftrenser som flytter greie mengder med luft i døra, som drar inn romtemperert luft og spyr den inn i "kottet" etter 12 timer drift viser måleren i rommet at temperaturen ligger på 29C. Diskene (scsi disker) ligger på ca 40, og alle prosessorene ligger på mellom 45 og 55C. Dette er quad core xeon prosessorer, 2stk i hver server, totalt 8stk Er dette ok temperaturer hvis man skal drifte disse over lang tid i dette rommet, eller må jeg finne en bedre løsning ? Edit : Kan også legge til at viftene virker til å gå relativt rolig i forhold til når du starter serveren. Jeg tipper de går på ca 50%, men jeg er ikke helt sikker. De går hvertfall på langt under 100%. Endret 1. november 2013 av Pòǹdùs Lenke til kommentar
dbass Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Det er helt ok temperaturer. Er CPU under last når du sjekker? Hvis ikke, så ville jeg forsøkt å byttet pasta på samtlige. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Det er helt ok temperaturer. Er CPU under last når du sjekker? Hvis ikke, så ville jeg forsøkt å byttet pasta på samtlige. Serverene var under vanlig last. Jeg har prøvd å stresse den ene som kjører windows med prime95, og da makset tempen ut på 68, men det var fortsatt kapasitet igjen på viftene, de gikk på 75%. Testen gikk i ca 1 time og økte rom temp til 31 C. Det er ett lite rom ) Lenke til kommentar
dbass Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Som tidligere tjenerbygger godkjenner jeg disse temperaturene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå