Gå til innhold

Nybegynner trenger nytt kamera, hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg tar for det meste bilder når jeg er ute og reiser. Jeg vil ha et kamera som tar bra bilder under forskjellige forhold, som ikke trenger å byttes ut etter et par år, og som har en OK batteritid. Utover det har jeg ingen formening om hva behovet mitt er.

Har sett litt på de siste testene til akam, uten at jeg fant noe ekstraordinært, med dette som et mulig unntak.

Pris er en veldig viktig faktor, men jeg vil ikke si noe om makspris da jeg ikke vet hva man må punge ut med for et kamera i dag.

Et lite spørsmål til: Følger det med objektiv når man kjøper kameraet via nett, eller må det kjøpes utenom?

Jeg er forøvrig komplett nybegynner når det kommer til kameraer, jeg vet bare at jeg liker å ta bilder når jeg er på ferie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står det "hus" eller "kun hus" er det ikke objektiv med i pakken, står det ef-s18-55 i tillegg til foreksempel 100D følger det med objektiv.

Har selv 100D og batteritiden er ikke kjempebra på det kameraet, men det fikses ved og ha med et par ekstra batterier eller unngå å bruke skjermen for mye.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Du forteller egentlig ingenting,

Tja, han sier vel egentlig indirekte flere ting:

- Gamlekameraet er for dårlig på ett eller annet vis

- Han antar at et kamera a la Canon 100D er en vesentlig oppgradering

- Han sier indirekte at størrelsen til Canon 100D er ok for han

- Kameraet skal i hovedsak benyttes til feriebilder

- Han ser for seg å kjøpe et systemkamera

Ut over dette må vi bare tolke i vei. Canon 100D er et ganske lite speilreflekskamera. Noe av essensen i speilrefleks er søkeren og da antar jeg at han ikke vil ha et systemkamera uten søker.

En av tingene 100D skiller seg fra andre speilreflekser er størrelsen. Jeg antar derfor at han ikke ønsker et som er vesentlig større, men kanskje er åpen for forslag nedover i størrelse, så fremt det har søker, noe som må bli elektronisk søker.