aam01 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Du har satt RAM-brikkene i feil sokler. Du har satt dem i sokkel 1 og 3, men på HK står det tydelig merket FIRST på sokkel 2 og 4. Prøv å flytte dem dit. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Hmmm... Her kom aam01 på noe som vi andre overså! Godt observert! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Ja da, men selv om RAM er feil så skulle PSU starte.... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Ja, det er jo sant. Merkelig dette at alt er dødt. Prøv å sett inn RAM riktig, deretter sjekk strømkablene til de diverse komponentene også prøver du. Ellers så tror jeg at strømforsyningen er dau, dessverre og d er dette noe til å klage på. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 etter at jeg startet pcuen manuelt og starte den inn igjen virket alt. Aner ikke hvorfor. Så først nå hva dette sa ned ramen. Er det bare å slå av pc'en og flytte ramen? Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Er det bare å slå av pc'en og flytte på ramen??? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Så nå fungerer alt? Selv når du slår av pcen og skrur den på igjen så fungerer det? Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Så nå fungerer alt? Selv når du slår av pcen og skrur den på igjen så fungerer det? Ja! :-) men er det bare å slå av pc'en og flytte ramen? Endret 2. november 2013 av Tryminator Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Mulig at det ikke var noe feil med RAM da Hvis Pcen fungerer uten problemer så tror jeg neppe at du har satt disse brikkene feil. Hvis det oppstår nærmere problemer så kan du prøve å skru av pcen å la brikkene bytte plass, men vent med dette for å se hvordan Pcen kjører nå Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Mulig at det ikke var noe feil med RAM da Hvis Pcen fungerer uten problemer så tror jeg neppe at du har satt disse brikkene feil. Hvis det oppstår nærmere problemer så kan du prøve å skru av pcen å la brikkene bytte plass, men vent med dette for å se hvordan Pcen kjører nå så ramen kjører dualchannel uansett? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Virker slik når du da ikke har noen problemer med Pcen. Altså RAM fungerer. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Sjekk for sikkerhets skyld i manualen om hvor RAM skal stå, jeg har bare forholdt meg til det jeg ser på bildet. Hvis du skal flytte RAM så må du skru av PCen og trekke ut støpselet fra veggen. Vær forsiktig med statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Sjekk for sikkerhets skyld i manualen om hvor RAM skal stå, jeg har bare forholdt meg til det jeg ser på bildet. Hvis du skal flytte RAM så må du skru av PCen og trekke ut støpselet fra veggen. Vær forsiktig med statisk elektrisitet.Står slot 2 og 4. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Ser ut til at du har satt de i 1 og 3 som han aam01 nevnte. Da kan det være best å la de endre plassen sin. Husk å ta ut støpselet. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Ser ut til at du har satt de i 1 og 3 som han aam01 nevnte. Da kan det være best å la de endre plassen sin. Husk å ta ut støpselet. Da gjør jeg det :-) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Hvordan gikk det med maskinen din? Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Ja hvordan gikk det Trymen ? Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) gikk bra! :-) Alt fungerer som det skal, neste prosjekt er skjermkort, men venter til jul med det. Vet ikke helt hva det var som gjorde at den begynte å virke, men samma det. TAKK FOR ALL HJELPEN! :-) Endret 2. november 2013 av Tryminator Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Ingen årsak Bra at det hele fungerte for deg til slutt! 1 Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Bare hyggelig å hjelpe folk til å få ting til å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå