E_S Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Har jobbet noen år på vikariat innen større offentlig virksomhet. Kom opp mot grensen for hvor lenge man kan jobbe midlertidig (4 år) og kan ikke få stillingen fast siden den "eies" av en som har permisjon. Søkte og fikk derfor annen jobb innen samme offentlige virksomhet med oppstart etter sommerferien i år. Denne jobben er en stor skuffelse. Lønnsmessig er den meget bra, men arbeidsoppgavene er ikke særlig i tråd med mitt fagfelt, kolleger og leder kommer jeg ikke spesielt godt overens med, den er ensformig, særdeles byråkratisk, jeg bruker 2,5 time hver dag på reising til og fra jobb ja, enkelt og greit trives jeg ikke i det hele tatt. Det eneste positive er lønna. Nå har jeg heldigvis 6 mnd. prøvetid hvor jeg har kort oppsigelsestid og er kontinuering på utkikk etter noe nytt, relevant for min utdannelse. Det bare føles litt skummelt å gi opp en fast stilling med god lønn til fordel for noe mer usikkert og dårligere betalt, men på den annen side går jeg nok gjerne ned 100-150000 i lønn mot å faktisk trives på jobb fremfor å våkne hver morgen og nærmest kjenne etter om man kunne ha noen grunn for å holde seg hjemme. Noen synspunkter? 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Finn deg noe du trives med. Man er såpass mye på jobb at å mistrives der ikke er verdt det. 1 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hvilken utdanningsbakgrunn har du? Lenke til kommentar
E_S Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Bachelor i samfunnsfag, bachelor i pedagogikk, årsstudium idrett, årsstudium tysk pluss en haug med mer praktisk rettede kurs (truck etc.) samt førerkort i alle klasser. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg ville ikke brydd meg så mye om oppsigelsestid. Man vet ikke hva, eller når, noe bedre dukker opp. I mellomtiden må man bare forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen der man er. Ett tips for å gjøre hverdagen enklere, er å finne på mer oppbyggende aktiviteter utenfor arbeidstiden. Da blir ikke situasjonen på jobb så utslagsgivende for humøret og for helsen. 1 Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Folk som jobber i offentlig sektor pleier å være frelst. Sikker på at du har vurdert dette riktig? 2 Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Man skal aldri ta til takke med det man har dersom det ikke gjør en lykkelig. Jeg hadde en godt betalt jobb for et år siden som jeg mistrivdes i og ikke gikk overens med kollegaer, slutta der og gikk i knalltøffe 6 mmd med jobbjakt og 0,- i inntekt, endte til slutt opp med to knallflotte jobber med en haug med gode kollegaer og trives hver dag :-) Det finnes så mange muligheter der ute! Take a chance on happiness :-) Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Hvis du har vurdert å slutte så har du egentlig allerede sluttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå