Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Røyk ut vifte på min Asus

Anbefalte innlegg

Hei kjære forumbrukere :)

I ettermiddag skjedde en hver pc-brukers mareritt. Etter å ha surfet litt på nettet og spilt litt, ca 3 timer, begynte det å komme røyk ut av vifta, det lukta veldig svidd, og pcen skrudde seg umiddelbart av. Jeg dro ut laderen så fort jeg kunne, og prøvde ikke å skru pcen på igjen. Etter et par timer tok jeg med pcen ut for å se om det var noe reaksjon i det hele tatt. Jeg puttet i laderen, men pcen lader ikke og vil heller ikke skru seg på. Frykter dette er slutten på en trofast og solid pc... :hm:

Jeg har en Asus x73s, som er litt over 2 år gammel.

Noen som har en anelse om hva som har skjedd? Og hvordan jeg kan få fikset det, eventuelt få ut det som er på harddisken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Ta ut harddisk, pass på at du ikke skrur i noen "warranty"-hull, koble den i annen pc med sata, sjekk om noe kan hentes ut. Sett inn igjen, lever pc der du kjøpte den eventuelt leverandør, få ny pc :) Får du problemer, ta kontakt med forbrukerombudet/rådet, send inn tips til vg, send inn tips om at du har sendt inn tips til vg til leverandør. Du får ny PC, du har rett på det og de vil ikke ha brennende laptoper på deres akkord.

Lenke til kommentar

Den er nok desverre brent/svidd siden ingenting skjer :( hovedkort, strømforsyning, er ikke godt og si :p Godt hende andre her vet mer en meg om det. Tror ikke det er stort mer og gjøre en og se etter en ny pc, siden det er en laptop. Men vis den bare er 2 år skal du ha forbruker garanti, jeg sendte ihvertfall inn min acer etter 3 år pga defekt harddisk, den ble fiksa hos elkjøp uten noen utgifter :)

Eneste jeg kan tenkte på er og ta ut harddisken og sette den i en annen pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...