baguett Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Kjøpte meg en ASUS X301A ifjor, angrer litt nå at jeg ikke putta 1-2000 kroner ekstra på bordet for denne PC'en her er ikke noe å skryte av. Veldig treg og ikke noe futt i. Men da jeg kjøpte den hadde jeg ikke tenkt å bruke den som hoved-pc. Og nå står stasjonæren og samler støv så da må jeg ha en bedre laptop. Sett at de fleste PC'ene i min prisklasse har en I5-4200U, jeg vil/skal ha 4. gen intel, men jeg frykter at en U bak navnet betyr dårlig ytelse (true?) Så for meg en prisklasse på rundt 5000 kr. Blir sikkert ikke å kjøpe før utpå nyåret, kommer det noe nytt innen da av prosessorer osv? Holder meg gjerne til ASUS da jeg liker dem godt. PCen skal brukes til surfing (må klare 10 faner oppe samtidig uten massiv lag), film og streaming, samt spille lette spill som FM2014. Burde også ha brukbart batteri (minst 3 timer uten lading). Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg vil si at nesten hvilken som helst PC under 5000 vil greie dette. 4 GB RAM takler helt klart 10 faner oppe og når det fjelder streaming og film så takler dagens maakiner det ganske greit. Batteri tid på 3 t er heller ikke noe provlem da de fleste har dette i dag. Personelig.så har jeg meget gode erfaringer med Hp maakinene! Ellers så er jo acer og lenovo gode konkurrenter i den prisklassen. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hvilken størrelse vil du ha på skjermen? 13.3" eller 15.6'? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Tenkte noe rundt 14", men ikke større enn 15.6" Birger: tja, du kan ha 10 faner oppe med 4 GB ram men du skal også ha en grei prosessor som kan bytte mellom fanene sømløst. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Nesten alle prosessorer takler dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå