BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg har nå en Hp Compaq 6820s som jeg har nå tatt ibruk igjen etter en pause på ca 1 år. Denne pcen er ikke mye å skryte av, men den fungerer som en bærbar jeg bruker av og til. Men det er noe som virkelig kan irritere meg med den og det er at den er treg! I starten så slettet jeg alle virusprogrammer samt endel bilder og dette gjorde susen, men den fungerer fortsatt ikke slik som jeg vil at den skal fungere. Jeg vil at den skal takle internett pluss kanskje 15 faner oppe og thats it. Jeg har ikke bruk for noe mer. Dermed lurer jeg på hva jeg eventuelt kan gjøre for å få denne datamskinen litt kjappere slik at jeg slipper å bruke ett minutt på å bytte fane, eller ett minutt for å lukke google Chrome. Hvis noen lurer så har denne pcen 1 GB RAM Intel Core2 Duo CPU T5470 Win Vista 1,60 Ghz ATI Mobility Radeon X1350 Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Du kan nok ikke regne med at den vil bli noe raskere når den kun har 1GB RAM. 15 faner oppe med Chrome spiser nok opp en god del med RAM, og dermed må swap filen på hard disken brukes. Og Vista er jo ikke det beste OS'et til Microsoft. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 1. >= 2 GB RAM, gjerne 4 GB 2. SSD (120/128 GB) 3. Vista SP2 (om du ikke vil ha Vista SP3, a.k.a. Win7) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Jeg har en Pc som fungerer utmerket, men det er da denne maskinen som jeg kun bruker en gang i blant som en bærbar, der det ikke passer å ta med seg en 24" skjerm osv Jeg vil ikke gjøre ett så stort nummer ut av denne maskinen heller. Dermed ikke legge så mye oenger i denne maskinen. Så klart, kan jeg bytte ut RAM, men dette vil jeg unngå. En SSD er ikke aktuelt når jeg tenker på hvor mye jeg bruker denne maskinen. Vista er ikke det beste operativsystemet, men jeg vil si at det er bedre enn XP Win 7 eller nyere er heller ikke aktuelt. Er det ingen som har noen forslag om hvordan man kan optimalisere maskinen uten å bytte ut noen komponenter? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Når jeg tenker meg om så kan det kanskje være aktuelt med utbytting av RAM. Må først se litt på prisene på brikkene. Er det noen her som kan finne noen rimelige brikker til denne Hp modellen jeg har? Hadde blitt glad om dere kunne ha funnet det Utbytting av Harddisk og OS er dermed ikke aktuelt i det hele tatt i og med at jeg ikke ser noen grunn til p legge ned så fryktelig mange penger i denne maskinen når ejg kun bruker den som bærbar en gang iblant. Jeg vil også gjerne ha batteri til denne pcen om noen kan finne til ikke for mange kroner samt at det er fra en norsk butikk. Endret 1. november 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Du finner noen brikker hos Komplett, sett på 2x1 GB og 2x2 GB, vet ikke hvem av dem du vil ha. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Ok, takker meget! Skal ta meg tid med å se på brikkene så får jeg se hva det blir til Tror du at en forskjell på en GB i RAM gjør stor forskjell til mitt bruk? Jeg vurderer å kjøpe settet med totalt 2 GB, men jeg er litt usikker. Spørs litt. Hvis jeg kan ha 15 faner opp i en nettleser mens pcen fungerer normalt mens jeg jobber så er jeg fornøyd. Og er dere sikker på at brikkene passer til Hp Compaq 6820s ? Endret 1. november 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Er ikke 100 % sikker på om de er korrekte, men tror det, stort passer de fleste 200 pins RAM brikkene i alle laptoper med DDR2 RAM. Satte inn 8 GB på min Alienware M17x, og de funker konge. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Det ser ut til at jeg kan oppgradere denne Hp maskinen til 2 GB. Jeg syntes det blir litt for mye å legge 600 kroner i denne maskinen. Men hvis jeg skal kjøpe disse brikkene så må jeg være helt sikker på om disse brikkene passer. Vil helst ikke sløse bort 300 kroner kan man si Ellers så så disse brikkene bra ut, men jeg må vite sikkert Er det noen som kan bekrefte at disse brikkene passer inn i pcen jeg har? Og er det andre enkle eller billige oppgraderinger jeg kan gjøre på denne maskinen som lønner seg i forhold til det du betaler for samt at det ikke er en for dyr oppgradering? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 (endret) . Endret 1. november 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Det er absurd at denne maskinen ikke kan ha 15 faner oppe. Prøv om du har det samme problemet med Firefox. Det er skjeldent jeg anbefaler Linux, men det er tross alt gratis, og jeg kan ihvertfall garantere at du kan ha 15 faner oppe i Firefox på Linux på den maskinen uten problemer. Linux kan installeres ved siden av Windows hvis du har nok diskplass. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Jeg vil helst ikke bruke Linux for å si det slik. Hvor store forbedringer vil jeg oppleve hvis jeg bytter fra 1 GB RAM til 2 GB RAM? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Du finner noen brikker hos Komplett, sett på 2x1 GB og 2x2 GB, vet ikke hvem av dem du vil ha. Ok, tror jeg går for slike brikker, men er litt skeptisk i og med at jeg ikke vet om de passer eler ikke. Er det noen her som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Det er jo bare du som vet helt eksakt hva slags PC du har .... Med den informasjonen kan du bruke en Kingston "minnekonfigurator" hos f.eks. DustinHome.no - http://www.dustinhome.no/page/1896/kingston-config/ ; Velg Produsent: HP / Compaq Systemtype: Notebook PCs Modell: 6820s - klikk Søk. Da kommer det opp HP / Compaq Business Notebook 6820s Klikker du på Søk igjen kommer det opp 2 treff; en 1GB-modul og en 2GB-modul. Her vil jeg si det er stor sannsynlighet for at du får RAM som passer PC'en. Komplett.no har en "minnekonfigurator"for Crucial-minne. http://www.komplett.no/k/memselect.aspx?cmd=getProductLineList&strMfr=HP+-+Compaq Går du til Corsair.com har de sikkert noe lignende. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Ok, tusen takk! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Er det noen som vet om denne maskinen virkelig kan bli så mye forbedret med 1 GB mer minne? Det eneste jeg bruker den til er i og grunn nett. Det eneste jeg da vil oppnå er å gjøre slik at maskinen ikke henger seg opp når jeg skal bytte fant mens jeg har menga faner oppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå