Samuel Skoland Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg monterte xenon i langlysa på min 2001 passat 3bg.. (ingen xenon orginalt) Funka veldi bra en periode, så slutta det ene langlyse å funke.. Så oppdaga jeg at langlysindikatoren lyser heller ikke med langlys på.. Sjekka sikringene som går til langlysa, men de var hele. sjekka med ampermeter og fant ut at xenon pærene fikk ikke strøm i det hele tatt. kan det være noen sikringer jeg har oversett. har dere noen ideer? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hvis det andre langlyset fungerer vil jeg tippa at den ene Xenon-lampa eller balalsten har røket. Sjekk spenninga på tilkoblingen til Xenon-kitet. Hvis den er gåen vil du ikke måle strøm uansett. Måler du 12V spenning er Xenon-greia røket. Og du bør forberede deg på masse moralposter her. Lenke til kommentar
Samuel Skoland Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 målte spenningen på tilkoblingen til xenon-kitet, men får ikke noe utslag på ammpermeteret. men det er jo rart at indikatoren på langlysa slutta og virke samtidig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Først må du slutte å blande ampere og volt. Du skal måle spenning. Ikke tenk på strømmen nå. Har du ikke spenning på tilkoblingen følger du ledningen videre bakover. F.eks. Releet. Sjekk spenning der. Har du ikke der kan du gå enda lengre bak og måle spenning på f.eks. sikringen. Og hvis du har prøvd å måle spenning med multimeteret satt til ampere har du ødelagt enten sikringen i multimeteret eller hele multimeteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå