9ls1 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hoy,Litt vanskelig å forkalere, legger med fila og forklaring ligger inne i denMen prøver altså å ha et sted der det nyeste volumet står, slik at hvis jeg fyller inn en ny rad, henter den ut verdien fra den, og ikke den forrige (auto oppdatering på volum på tank) på forhånd takk Tank Bevegelser test.xlsx Lenke til kommentar
Horge Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Noe slikt? tankbevegelser.xlsx Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Noe slikt? Hmm, ser at du kan få det til i hvertfall mn skal liksom kunne legge til en ny rad under med eks: C - oo og da skal det plukke den fremfor den forrige... + tallet jeg er ute etter er Peilet verdi , etter Slik at jeg har en over sikt i lista hvor mye som på hver tid er siste gjellende volum for alle tanker Lenke til kommentar
Horge Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Du sier jo selv at du vil ha den til en hver tid sist gjeldende volum, så formelen henter den ut verdien med størst (les: yngst) dato for respektive tank. Dersom du legger inn en ny rad med C-00, men har en eldre dato, så vil fremdeles volum fra yngste dato fremkomme. Noe annet blir vel feil? Hvis du heller vil ha peilet verdi, så endrer du formelen i tråd med dette. edit: skriveleif Endret 1. november 2013 av Horge Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) ok, skjønte det nå, fikk ikke med meg at den gikk på datoen er det mulig og gå på klokke som nr 2? som du ser prøver jeg å ha en oversikt liste i siden, den som er problemet nå er at den velger kun den siste, uansett tank. skulle gjærne hatt den siste for hver tank.. er dette å forstå? + det at dette nå er avhenging av at det er innen tabellen, går det ann at det går nedover i det uendlige? hvis jeg lager uendlig tabell ender jeg jo bare opp med monster svært ark... takk Tank Bevegelser test2.xlsx Endret 2. november 2013 av 9ls1 Lenke til kommentar
Horge Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 I så fall hadde jeg heller basert meg på pivottabell. Ved hjelp av litt filter i pivottabellen, så kan du få returnert største dato per tank, og samtidig hente ut de andre variablene som måtte være av interesse. Bonusen er at du i tillegg kan gjøre bøttevis av analyser via pivottabellen, så dette vil trolig være en langt mer fordelaktig løsning. tank.xlsx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå