Olav Leistad Hove Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Marius Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Egil Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Herlig, lavt standpunkt (lå du på gulvet?) på dette bilet, Olav! Skarpe, fine øyne. Litt usikker på hudtonene i ansiktet, ser litt hardt eller litt skittent ut. For mye kontrast? Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 He he.. har et lurt triks her. Han ligger oppå et bord. Litt avhengig av alderen og om man klarer å holde dem der oppe gir det en mye bedre vinkel. Alt det øvrige utenom oppskarping har jeg gjort i Camera Raw. Jeg åpner alltid bildene mine i CR. Først justerer jeg hvitbalansen der hvor kameraet ikke har gjort god nok jobb. Så korrigerer jeg eksponering,kontrast,skygger mm. etter behov før jeg åpner bildet i PS og jobber videre. Kan jo gjøre tilsvarende i PS også men det er så kjapt og enkelt i CR. Tar alltid bildene i både Raw og Jpg sånn i tilfelle.. I dette tilfellet fortsatte jeg i CR, konverterte til sort/hvitt og kjørte opp eksponeringen til huden blir nesten helt transparent. Så går jeg løs på spaken for sort farge og kjører opp den til øynene har den mørkheten jeg ønsker. En ulempe med denne teknikker er at de mørke partiene i huden virker "skitten" som du skriver. Men moro lell! Til slutt åpner jeg det i PS og skarper opp eventuelt tar andre små justeringer ved behov. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Et herlig og levende barneportrett!! Flott fokus på øynene!! MVH Tove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg